Hoe komt het dat het gezicht vaak de ware leeftijd van iemand verbergt, terwijl de handen wel een betere schatting kan geven?

'oudere' vrouwen (25-30+) kunnen soms een heel jong gezicht hebben. Ook Aziatische/Chinese jonkvrouwen hebben dat sterk. Terwijl je aan hun handen wel goed hun leeftijd kan inschatten.

Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier ook een hoogbejaarde... Auw...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'jonkvrouwen'?
rebecca
13 jaar geleden
ow jee, jij bent de eerste die mij een oudere vrouw noemt :P

Antwoorden (4)

Omdat je handen overal komen.
Vaak in water, vaker dan je gezicht bijv, en werken ook.
En voor je gezicht, hals en decolleté, heb je hele goede cremes die waarschijnlijk beter zijn dan een handcreme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind bij vrouwen van 25 a 30 jaar dat ze allemaal een mooi gezicht hebben want dan ben je op zijn mooist zeggen ze..
gezichten worden over het algemeen beter verzorgt dan de handen, handen maken veel mee, zijn dunner van huid en er word mee gewerkt.
dat zal wel de reden zijn waarom je aan de handen beter de leeftijd kan schatten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25 a 30 jaar??? Sorry....waar hebben we het over??
Oudere vrouwen?? van 25-30+ ???

Jeetje, hoe jong ben jij eigenlijk?

Een vrouw van 25 is een jonge vrouw.
Dus die hebben een heel jonge gezicht.

En de jonge vrouwen van die leeftijd
hebben ook nog jonge handen.

Toegevoegd na 5 uur:
Pas veel later [ 10 - 20 jaar ]komen de rimpels en de ouderdomsvlekken.
En in mijn geval een beetje kromme vingers.
En wondjes en littekens omdat ik veel met mijn handen werk en nooit handschoenen draag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen in de leeftijd van 25 tot 30 staan bekend als jonge vrouwen. Ook vrouwen die 30+ zijn, zijn jong. Loop je tegen de 50, dan ben je van middelbare leeftijd. Alles boven de 60 kun je zo'n beetje oud noemen, maar: je bent zo jong (of oud) als je je voelt, welke leeftijd je ook hebt.

De huid van de handen is vaak dun en gaat sneller rimpelen, door het werk dat mensen doen en gewoon door het leven zelf. Maar dit geldt echt niet alleen voor vrouwen: ook bij mannen kun je wel iets aflezen aan hun handen. Veel mensen verwaarlozen hun handen (en hun voeten trouwens ook); ze vergeten dat die ook zorg nodig hebben. De gezichtshuid wordt vaak beter verzorgd met creme enzo. Doe je dat ook met je handen, dan zullen ze er waarschijnlijk wel minder snel oud uitzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik persoonlijk vind het heel terecht als mensen over "rijpere" vrouwen spreken....Zowel fysiek als mentaal! Maar goed, we dwalen af van de vraag...maar ik wilde dit even melden! :)