wat is beter: met koud water je handen wassen of met warm water?

of maakt het niks uit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Als je een geur van je handen wilt wassen, kun je beter met koud water wassen. Omdat bij warm water je huid juist open gaat staan, waarna je de geur juist verder je huid in kan wrijven.
wil je een vette substantie van je haven wassen, dan kun je beter met warm water wassen, omdat de warmte het vet vloeibaar(der) maakt, en het er dus makkelijker af te wassen is.

Toegevoegd na 10 minuten:
haven is natuurlijk handen XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

nee het maakt niets uit, je kan met zowel koud als warm water je handen wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap absoluut deze min niet.. maar ja zal wel weer de jaloezie zijn van een persoon weer terug op gv
Zie deze vraag"

http://www.goeievraag.nl/vraag/qua-hygiene-schoonmaken-koud-water.15923
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met warm water krijg je vetten (olijfolie, smeer) beter van je handen dan met koud water. Warm water is niet effectiever in het verwijderen van bacteriën van je handen. Het water zou zo heet moeten zijn dat het je handen beschadigt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lauwwarm water is beter voor je huid.
Viezigheid kun je verwijderen met zeep; geuren zoals uiengeur verwijderen gaat heel goed met een RVS zeepje, zie: http://www.intermediair.nl/artikel/knagende-vragen/4865/stalen-zeep.html
En hier: http://www.allinwonderland.eu/rvszeeptegenuienenknoflookgeur-p-85.html?osCsid=417jhs2re9fh4l0rhhjf4opvp7 (Huishoudzaken hebben ze vaak ook.)