Heeft de speekseltest tegen drugsgebruik in het verkeer toekomst?

Vandaag te lezen op de volgende website:

http://www.nu.nl/binnenland/2339875/speekseltest-drugsgebruik-in-verkeer.html

Dus dat betekend dat de politie vanaf 2012 kan gaan testen op het gebruik van wiet in het verkeer.
Door een simpele test kan worden aangetoond dat een bestuurder geblowd heeft de ja of de nee.

Maar kan de test ook aangeven wanneer de bestuurder wiet gerookt heeft?
Het kan zijn dat de bestuurder een week geleden een joint
gerookt heeft,op het moment van de test is de bestuurder volgens mij niet meer onder invloed.
De werkzame stof THC kan tot 6 weken in de lichaam zitten.

Dus dat betekend naar mijn mening dat als je geblowd hebt je een aantal weken niet kan rijden omdat de thc nog steeds in je lichaam zit.

Wat doet de politie als je tegen hen zegt ik heb een week geleden een joint gerookt,en daarna niet meer.

Ik ben van mening dat deze test nog niet objectief genoeg is om deze in te zetten als test in het verkeer.

Hoe denken jullie hierover?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk zeker dat de speekseltest toekomst heeft.

Net als bij de alcoholtest zullen er waarschijnlijk (wettelijke) waarden afgesproken worden die in het bloed mogen zitten. Als je daarboven zit, mag je niet rijden.
Als je een week geleden een blow gerookt hebt, zul je ws onder die waarden zitten.

Lijkt mij overigens ook een erg goede ontwikkeling voor de verkeersveiligheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heel simpel: gebruik van welk middel dan ook dat de rijvaardigheid ook maar enigszins kan beinvloeden moet worden verboden.. of het nu een uur, een week of een maand in je bloed zit..
Zodra het in je bloed zit heeft het invloed op je gedragingen..dus afkappen die handel en verbieden..
je weet van alcohol toch ook dat het uren in je bloed blijft voor het totaal is afgebroken en dus dat je niet mag rijden.. dus als je wiet of andere drugs gebruikt dan ook daar de gevolgen van voor lief nemen en uit die auto blijven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iets weken later aantoonbaar is in je bloed wil het niet zeggen dat het je gedrag beïnvloedt, het wil alleen zeggen dat het aantoonbaar is in je bloed. Ik vind je antwoord dan ook wel erg kort door de bocht. (Van mij geen min overigens).