koorts en toch actief?

Mijn dochter van 2,5 heeft tegen de 39 graden koorts, nu is dit wel vaker gebeurd, en Ik snap het niet, maar ze is zo actief als de weet niet wat. Afgezien dat ze warm aanvoelt merk je er dus niets van.
Als ik koorts heb voel ik me lamlendig etc.
Hoe kan het dat zij nog zo fit oogt.
Ze wil zelfs morgen gewoon naar de peuterschool... :s

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Kleine kinderen kunnen van het ene moment op het andere hoge koorts krijgen. Vaak verdwijnt het ook snel weer.

Hun lichaam is bezig om het immuunsysteem op te bouwen. Wanneer in het lichaam ook maar iets van een bacterie of virus wordt ontdekt, zal het hard aan de slag gaan om het op te ruimen en dat gaat gepaard met koorts.

Let wel, dat bij kleine kinderen 39 graden koorts relatief minder heftig is dan dezelfde temperatuur bij volwassenen.

Je hoeft je verder geen zorgen te maken zolang ze actief is en genoeg drinkt. Houdt de koorts langer dan drie dagen aan, dan is het verstandig om een arts te raadplegen.