Verstopt oor, hoe kom je er vanaf zonder dokter?

Oorstaafjes werken niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
36.1K

Het beste antwoord

■Met wat soda in een glas water kan u het oorsmeer weker maken en uit de gehoorgang spoelen. Laat het mengsel een minuutje in het oor zitten zodat het voldoende week is geworden.
■In de apotheker zijn er oordruppels die niet alleen de pijn verzachten, maar ook het oorsmeer weker maken.
■Een glas water met zout in kan gebruikt worden om het oorsmeer los te maken en werkt ontsmettend.
■Met een douchestraal kan je proberen de prop er uit te spuiten.
■Losweken met oroclean, verkrijgbaar bij de apotheker.
■Op een kauwgom kauwen helpt om de druk te verminderen.
■Eens goed aan je oorlel trekken tot het 'plopt'.
■Heet water laten stomen, zodat het via stoom losweekt.
■Enkele druppels olijfolie gebruiken om het zacht te maken.
■ABSOLUUT NIET DOEN: Met iets scherps het propje proberen lospeuteren. NIET DOEN!! Hier kan je doof van worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Bij de apotheek kun je iets kopen dat je oor reinigt, ik weet alleen niet hoe het heet.
Ik zou toch aanraden om je oren te laten uitspuiten bij de huisarts, dit is pijnloos en effectief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt zoiets als audispray gebruiken. Dit is een spray (je hebt ook druppels) die je inspuit, even in laat trekken. Vervolgens kun je je oor beter reinigen.
Als dat niet werkt, naar de dokter gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Audispray werkt prima. Te koop bij de apotheek en ik dacht ook bij het Kruidvat.
Bij Kruidvat kun je druppeltjes kopen, speciaal voor oorsmeer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
watjes met slaolie in het oor doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga oorbellen dragen, dan ben je er in no time vanaf.

Op korte termijn heb je ook wel wat aan kauwgom kauwen.

Toegevoegd na 5 uur:
De kauwgom (of iets anders wat je kauwt) zorgt voor de nodige kaakbeweging, lijkt mij evident dat dit het oorsmeer in beweging brengt...

De oorbel is een ietwat esoterischer oplossing (maar heeft bij mij gewerkt!)

Toegevoegd na 5 uur:
Het uitspuiten van de oren (wederom, ik spreek uit ervaring) werkt, als het vaker moet, op de lange duur averechts. Mijn huisarts was ook die mening toegedaan. Je moet dat eigenlijk liefst alleen in noodgevallen doen en verder meer preventief te werk gaan.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kun je dat toelichten???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er oorsmeer vast zit kom je er niet vanaf door oorbellen te dragen of kauwgom te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
xD dat lijk mij net zo nutig als een oorkaars xD
rose
13 jaar geleden
Het helpt echt, ik spreek uit ervaring. En de kauwgom (of iets anders wat je kauwt) zorgt voor de nodige kaakbeweging, lijkt mij evident dat dit het oorsmeer in beweging brengt...
rose
13 jaar geleden
@ ik127: Wat is nutig?
rose
13 jaar geleden
Vier minnen voor een constructief antwoord, het is me wat... Mijn huisarts zei dat ik veel moest kauwen. En wat die oorbellen betreft, ik heb al jaren geen verstopte oren of oorontstekingen meer, terwijl ik vroeger twee keer per jaar aan de beurt was.
Je kan bij de apotheek een klein rubberen blaasballetje bestellen.Deze heeft een dun tuitje. Dit ding vil je met lauw-warm water. Hoofd bovern de wasbak en leeg spuiten in je oor. Dit 2 keer per oor en je hebt weer schone oren en verbaasd je over de geluiden om je heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onder de kraan en dan een paar druppels lauw water in je oor laten druppelen. hierna je oor dicht houden en er een zachtjes op duwen.

gaat het niet over? je kunt altijd nog oordruppels kopen en anders zul je toch naar de huisarts moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet met wattenstaafjes dan druk je het smeer alleen maar verder de gehoorgang in
weken met slaolie of otalgan(bij de drogist) en vervolgens uitspuiten met lauw warm water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
n paar dagen n paar druppels slaolie in je oor druppelen en dan toch maar even langs de assistent om je oor uit te laten spuiten.door de olie komt t oorsmeer iets los en word t zachter en kan het er makkelijker uit gespoten worden.daar hoef je alleen maar voor naar de assistent en hoef je geen afspraak te maken bij je huisarts.(doktersassistent natuurlijk):)