Welke specialist neemt de ziekte lyme serieus in nederland. En staart zich niet blind op de western blok uitslag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Hele goede vraag. Er wordt in Nederland niet echt goed gecontroleerd op de ziekte van Lyme. Zelfs als er door de patient heel bewust gevraagd wordt of ze het willen testen, dan nog wordt niet alles uit de kast gehaald voor die onderzoeken.

In Duitsland zijn ze stukken verder.
Vele Nederlanders wijken dan ook uit naar Duitsland.

Er is dit jaar in april aandacht aan Lyme besteed in Netwerk. De uitzending is te bekijken op de link hieronder, vanaf minuut: 13:16

http://www.netwerk.tv/uitzending/2010-04-07/lymepati%C3%ABnten-wijken-uit-naar-buitenland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak wordt deze ziekte alleen door homeopathische mensen als serieus ervaren is helaas mijn mening.
Een vriendin heeft jaren gedoktert totdat ze bij een homeopaat kwam en deze wel deze ziekte constateerde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn dochter had enkele beten na kamp waarna ze zich niet goed voelde :is naar huisdokter in Arnhem geweest die uit gebreide bloedonderzoeken deed(gelukkig was alles negatief) Dus er zijn nog wel dokters die dit ernstig nemen
fremar
13 jaar geleden
Neem contact op met de patiëntenvereniging: http://www.lymevereniging.nl/
Je bent niet de enige die zich niet serieus genomen voelt, dus ik denk dat daar wel mensen zijn die weten waar je terecht kunt.