Wat is t verschil tussen japanse mix en gewone zoutjes? Deze kun je volgens de hartstichting beter eten dan gewone

De zout in gewone chips enz nt meegerekend dan. Wat is er zo gezond aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Japanse mix wordt aanbevolen door instanties als de Hartstichting en het Voedingscentrum omdat die knabbels nauwelijks vet bevatten. Bij die organisaties zijn ze nog steeds panisch voor vet waardoor ze ze ons voedingsmiddelen aanraden die diabetes en overgewicht in de hand werken. Japanse mix bestaat voor 75% uit geraffineerde koolhydraten, met name wit rijstmeel en suiker. Het is je reinste junkfood. Na een paar handjes ben je dat zoete spul wel zat maar het past naar mijn mening niet in een gezond voedingspatroon. Noten wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een + van mij.En je hebt het natuurlijk over noten die niet in een laag olie gebrand zijn en bedolven onder een berg zout neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
studentenhaver:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut, iggy42! Dank! En studentenhaver is ook helemaal geen slecht idee, ik127.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kees,heb je een medische achtergrond? Zo ja welke,als k vragen mag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx voor je goede antwoord,wist nt dat daar ook geraffineerde suikers in zaten!

Andere antwoorden (1)

Japanse mix is niet gezond, maar minder ongezond dan gewone zoutjes, omdat het minder vet bevat. Vandaar dat, als je wil snaaien/ snacken/ snoepen, je beter voor Japanse mix kan kiezen dan een ander zoutje.
AlphaLimaSierra