Waarom worden mensen (veel toch) slaperig in de auto/bus/trein?

Op wat werken die wiegende bewegingen precies? Waarom wil je meteen slapen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (5)

Denk dat ze werken op je gevoel en dat je meteen wilt slapen komt denk ik door je baby-tijd.
Toen werd je ook inslaap gewiegd, dat gaf toen een vertrouwd gevoel en daarom denk ik dat mensen slaperig in de bus worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het werkt op de spieren, die verslappen waardoor je moe en loom wordt en zo in slaap valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze dan weinig bewegen. En als je dan ook niks de doen hebt, neemt je lichaam pauze om efficiënter met je energie om te gaan. Jannes van der Wal kon d'r over mee praten... God hebbe zijn ziel.
"Zo miste hij ooit het NK dammen in Utrecht omdat hij in de trein in slaap was gevallen en enkele keren tussen Groningen en Zwolle heen en weer was gereden."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jannes_van_der_Wal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet zozeer het in slaap wiegen. Het is het afwezig zijn van een bepaalde "alertheid". Als je zelf auto moet rijden dan moet je opletten, daar stel je je ook op in.
Als je in de trein of bus stapt dan wordt je gereden. Je weet met hoeveel tijd je er ongeveer uit moet en je geeft jezelf in deze tijd makkelijker over aan de rust of bepaalde gedachten. Er is niets wat je "moet" of niets wat je stoort.
Als je in de trein achter je laptop gaat zitten werken word je niet in slaap gewiegd omdat je alert bent, want je bent ergens mee bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft een tekort aan "frisse"lucht er ook mee te maken. Meestal hangt er toch wel een bedompte lucht in trein en bus..