hoe komt als dat vuil onder je nagels

terwijl je eens niet in zand ofzo zit te spelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
sterredag
13 jaar geleden
Dat vraag ik me ook wel eens af, heb ik smorgens mooie schone nagels, doe geen gekke dingen en smiddags zit er alweer vuil onder.

Het beste antwoord

vuil en bacterien zitten overal, zelfs al doe je geen vieze klusjes, het vuil verzamelt zich evengoed makkelijker onder je nagels als je ze niet elke dag goed reinigt.

vraag is verder al uitvoerig besproken, zie : http://www.goeievraag.nl/vraag/nagels-zwarte-randjes-douche-elke.85115
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Rouw randen? Ontstaan door vuil / stof of een combinatie. Er is maar een oplossing. Je handen niet gebruiken en handschoenen aandoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je handen staat de hele dag bloot aan van alles, je raakt allerlei dingen aan, je op je huid slijt alles er al doende weer een beetje af, ook met handenwassen en dergelijke.
Onder je nagels kan het vuil lekker rustig ophopen tot je het bewust verwijdert.

Misschien zou je wel minder vuil onder je nagels hebben als je met zand speelt (en water), dan schuurt het weer een beetje schoon ;-)