Welke hormonen bij de vrouw, zullen veranderen in concentratie na het hebben van een orgasme?

Ik bedoel niet tijdens het hebben van een orgasme, of een half uurtje erna nog. Welke hormonen zullen in hun hoeveelheid dalen of stijgen, wat nog na uren te zien is in het bloed?
Ik bedoel dus echt alleen bij de vrouw.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Geen enkel hormoon zal uren na het orgasme een hogere of lagere spiegel hebben.
Tijdens het orgasme doet oxytocine z'n werk.
Glad spierweefsel trekt samen onder invloed van oxytocine.
De spieren rond de baarmoeder, de spiertjes rond de alveolae (melkkliertjes), de spieren rond de darmen zijn allen glad spierweefsel.
De hypofyse geeft oxytocine af die die samentrekking dus veroorzaakt.
Na korte tijd is dat weer afgevoerd en zie je er niets meer van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik denk niet eens dat er na uren nog hormonen borrelen in het bloed , op het moment van de actie zullen bepaalde hormonen actief zijn maar na een half uur zijn die ook weer rustig, het enige wat dan nog rest is rust
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet helemaal antwoord op je vraag, maar een interessant artikel met daarin onder andere de gevolgen van het hormoon oxytocine (komt vrij bij het vrijen) op de gezondheid.

http://www.elsevier.nl/web/Stijl/Gezondheid/147275/Heilzame-hoogtepunten-gezond-dankzij-het-orgasme.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessant artikel, maar had je niet beter even bij reacties kunnen zetten? Tis geen antwoord...