Narcose is geen slaap maar een door giftige stoffen veroorzaakte gecontroleerde toestand van bewusteloosheid. Uitrusten doe je er niet van, zeker niet omdat een operatieve ingreep een aanslag is op het menselijke mechanisme. Dat moet na een ingreep niet alleen daarvan maar ook van die vergiftiging herstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slapen is een actief proces wat normaal goed door je hersenen wordt bestuurd. Als je onder narcose bent zal je niet op de gewenste momenten op een andere zijde kunnen gaan liggen en dus niet optimaal kunnen ontspannen.
Slapen is belangrijker voor de hersenen dan voor het lichaam, je lijf kan ook uitrusten als je wakker ligt.
Als je verdoofd bent zullen ook herstelfuncties als dromen niet goed werken, je zult dus niet fit als een hoentje uit een narcose ontwaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan iemand dromen tijdens bijv. een operatie onder narcose? Tijdens de narcose zijn de verschillende fasen niet te ontdekken. Er is meestal heel weinig hersenactiviteit. Iemand kan dus niet dromen tijdens de narcose.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enkele jaren geleden ben ik aan een liesbreuk geopereerd. Ik kreeg vermoedelijk een lichte narcose. Ik werd wel lekker wakker en voelde mij niet moe. Ik had het gevoel dat ik uit een lekkere diepte wakker werd. Men zegt dan, dat ik lekker geslapen heb. Het lopen na de operatie was niet onmiddellijk optimaal. Maar dat lag niet aan de narcose. Dat lopen werd na een paar dagen weer gewoon. Wel mocht ik een paar uur na de operatie weer naar huis. Dat laten ze niet doen als er niemand anders thuis is.