Kan je overlijden door pure angst?

En dan bedoel ik NIET schrikken van iets en een hartstilstand krijgen (is geen angst mijns inziens) en ook niet dat iemand zelfmoord pleegt uit angst voor de wereld. Maar kan je zo bang zijn dat je daardoor overlijdt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

als je voortdurend angst voelt, maak je ook voortdurend stresshormonen aan, en dat verlaagt de weerstand enorm.
indirect zou je dus idd kunnen overlijden aan langdurige, intense angst.
alleen de doodsoorzaak zal dan iets anders zijn dan angst, nl een ziekte die zich langs je slechte weerstand heeft gewrongen.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Nee dat denk ik toch niet, want angst houdt je allert en dood je niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar je vergroot de kans wel om eerder te sterven als je niet gelukkig leeft. En leven met angst is niet gelukkig leven in mijn ogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
puur theoretisch gezien: ''NEE''
want angst maakt adrenaline aan, en dat maakt je scherper en oplettender enzo.
dus nee dat kan niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat geloof ik niet. Van een overdosis adrenaline ga je niet dood, voor zover ik weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ergens bang voor zijn, en zo overleiden lijkt me vrij onmogelijk.
Maar je dood schrikken is weldegelijk mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van een overdosis adrenaline zul je zeker sterven.
door adrenaline gaat je hartslag omhoog, als deze zo hoog wordt dat ie t zelf niet meer kan bijhouden kun je sterven.
Wel is het mogelijk om heel erg te schrikken en een hartstilstand te krijgen, zoals je zelf al aan gaf.

Weet alleen niet of je lichaam zoveel angst accepteerd dat je er van dood gaat, kans is groot dat je flauw valt (natuurlijke reset knop)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja : er is door onderzoek er naar te doen , dat mensen door angst kunnen overlijden als een vliegtuig gaat neerstorten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker kan je doodgaan door pure angst.
Als je angst heb, raak je in een stress, je hart gaat sneller kloppen en als je een zwak hart hebt, kan je hart het op een gegeven moment bezwijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoort mensen wel eens vaker praten over doodsangsten uitstaan , als je hiervan uitgaat zou je zeggen ja, maar ik persoonlijk denk niet dat dit reeel is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja je raakt bijvoorbeeld in shock!