Hoe kan ik thuis nagaan of het water uit de kraan niet vergiftigd is?

Of met koffie uit mijn volautomatische espressomachine...
Ik heb namelijk telkens het idee dat ik wat ziekjes wordt als ik koffie neem die ik 8 dagen geleden gereinigd heb..

Hoe kan je als consument nagaan of water uit de kraan of in mijn geval koffie uit de espressomachine gewoon koffie is zonder reinigingsmiddel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet je aluhoedje op, dan zul je zien/proeven dat je koffie weer tien keer lekkerder is. Het waterleidingbedrijf vergiftigt je niet hoor; het zijn die buitenaardsen die daarachter zitten. Heb pas gelezen dat die aliens hier gewoon tussen ons op aarde wonen. Kijk uit joh!

Het beste antwoord

Ik heb zo'n idee dat hier de autosuggestie een leuke rol speelt. Als je je koffieapparaat 8 dagen geleden gereinigd hebt, zit er echt geen reinigingsmiddel meeer in hoor.Misschien ooit toevallig ziek geworden na het drinken van koffie, wat nu nog in je onderbewuste rondspookt
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klinkt logisch.. maar misschien is er iets gaan mengen met kalk.. zodat de reinigingsmiddel in het kalk blijft plakken misschien
anneliez
13 jaar geleden
lijkt me nog steeds vergezocht

Andere antwoorden (4)

Je kunt een monster nemen en dit laten analyseren in een laboratorium.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Je kan het laten testen, maar waarom vraag je niet een geode vriend of kennis om een espresso te nemen en daarna aan haar te vragen of hij/zij zich ook een beetje ziekjes voelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja.. ik ga me vrienden ziek maken
Als je een een niet al te oud huis woont is de kans dat je vergiftigd water geleverd krijgt nihil. Je kunt eens met je buurtbewoners praten wat hun bevindingen zijn, want zij krijgen hetzelfde water geleverd.
In de oudere huizen werd vroeger veel met loden waterleidingen gewerkt en dan bestond er inderdaad een kans op loodvergiftiging.
Ik neem aan dat je je koffiemachine reinigt met een ontkalkingsmiddel. Het simpelste is om hier voor azijn te gebruiken. Als je de machine daarna 3 of 4 keer na spoelt is de azijn echt wel verdwenen. Daarnaast is azijn niet giftig en zeker niet in zeer verdunde oplossing.
Misschien valt de koffie niet goed, dus zet eens een bakkie thee met heet water uit de koffiemachine en kijk of je dezelfde verschijnselen krijgt.

Als je het echt niet vertrouwd of niet overtuigd bent van dit bericht kun je een monster naar je waterleverancier brengen. Zij testen iedere dag het water wat aan de consument geleverd wordt en hebben dus de juiste apparatuur hiervoor. En..., waarschijnlijk is het gratis.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry.. azijn is heel slecht voor moderne espressomachines
De engelsen zeggen het zo mooi:
The proof of the pudding is in the eating.
Als het zo zijn,zouden er duizenden mensen er last van moeten hebben! Steek je voelhoorns een uit her en der.