Hoe komt het dat mijn urine sterk ruikt na het eten van vis?

Ik vind vissticks of een lekkerbekje op zn tijd erg lekker alleen elke keer als ik vis gegeten heb dat gaat mijn urine vreselijk stinken later op de avond en met name de volgende dag... Het is zo erg dat als ik op mn hurken ga zitten het bijna walmt... De geur lijkt dus behalve in de urine ook in het gehele gebied daar aanwezig te zijn... En het ruikt dan ook echt naar vis... Ik vind dit erg vervelend, zeker met mensen in de buurt... Ik douche lke dag, trek 2x daags schoon ondergoed aan en spuit me suf met parfum en deo normaal gesproken, ik ben dus geen viespeuk maar mensen ruiken dit dus wel... het is echt extreem... mensen die het weten zeggen zelfs "heb je gisteren vis gegeten?" dan gaat het om een goede vriendin of mn zus maar vreemden ruiken het dan ook... Inmiddels eet ik amper nog vis, soms op zaterdag als ik zondags niet weg hoef... Ik vind het heel raar dat ik er zo extreem op reageer en vraag me af of meer mensen dit hebben...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
28.7K

Het beste antwoord

Ja, dit hebben meer mensen - vis bevat sterke geurstoffen en je merkt dus gelijk wanneer je lijf die beginnen te verlaten want je ruikt het.
Wat soms kan helpen, is gember. Een stukje (liefst verse) gember eten, of verse gember raspen, kokend water erover gieten en dat opdrinken als thee.
Ik heb geen idee waarom het werkt, maar dat doet het wel.
Probeer maar eens uit, ik hoop dat het bij jou ook werkt want het is inderdaad vervelend als anderen het ruiken.
(Bedenk wel: je urine ruikt het sterkst, maar de geur zit dan ook in je zweet, dus denk niet 'Oh jee, ze ruiken m'n urine of 'dat gebied'.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Veel water drinken, dit maakt je urine minder geconcentreerd.
Moet eerlijk zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat de lucht zo erg is, maar als jij het zo ervaart dan zal het wel zo zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie ook deze vraag:

Toegevoegd na 39 minuten:
En deze vraag:

http://www.goeievraag.nl/vraag/mensen-vreselijke-lijfgeur-stinken-vreselijk.87551#485365
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb dat met asperges, maar na 2 of 3 keer plassen is het over. Na het eten van vis is me dat nog nooit opgevallen.
Trouwens, het is vrij normaal dat je na sommige gerechten
andere luchtjes aan je urine hebt. Dat heeft toch te maken met de mate van spijsvertering.
jc54