wat zijn de symptomen van de Mexicaanse griep

ik bedoel griep hebben wij allemaal wel eens, bvb nu onstoken oog en keel en hoofdpijn, standaard dus, maar waar heb je last van met mexicaanse griep.

x

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

De symptomen en verschijnselen van de Mexicaanse griep lijken op die van gewone koorts en zijn:

* moeheid;
* misselijkheid;
* hoofdpijn;
* droge hoest;
* koude rillingen;
* minimaal 38,5 graden koorts;
* spierpijn
* pijn;
* keelpijn;
* loopneus;
* soms braak- en diarreeverschijnselen;
* algehele malaise
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als ik het mij goed herinner de dingen die je bij de griep krijgt.
Dus hoge koorts, misselijk, diaree...

de leuke dingen zeg maar ;)

Toegevoegd op 10-05-2009 20:01:13
Net zoiets als de griep dus. Daarom kun je het beste even de dokter gedag zeggen als je echt twijfelt bij je griepje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je je wel eerst een weg banen door alle hypochonders die al in de wachtkamer zitten.
De GGD hanteert dat je naast de al genoemde verschijnselen in Mexico Stad moet zijn geweest.

Ik kreeg zelf griep toen ik vorige week uit Bulgarije terugkwam. Ik schrok me dood; de koorts steeg snel tot 39 en alle andere symptomen had ik ook. Toch was de huisarts lackoniek. Ik belde de GGD; ook die reageerden vrij rustig.

Inmiddels is de griep weg. Ik heb niet de hele Nederlandse bevolking aangestoken. Dus het feit dat je in Mexico moet zijn geweest is toch wel erg belangrijk.