[SPOED] Help: zojuist misselijk wakker geworden; wat kan ik op dit tijdstip nog daaraan doen?[SPOED]

Mogelijke oorzaak is bedorven vlees of een ander probleem dat aan voedsel te linken is (verkeerde combinatie). Maak me zorgen. Kan ik doorslapen zonder risico's te lopen of moet er nu iets gebeuren?

Ik houd er rekening mee dat ik niet helemaal kan nadenken zoals overdag. Heb echter griezelverhalen gehoord over mensen die bedorven vlees aten (met overlijden en drastische medische maatregelen) en loop nu realistisch de kans om dat ook gegeten te hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je echt een voedselvergifting hebt, toch naar dokter gaan. Er kunnen zich bacterien nestelen in darmen en maag die ontstekingen veroorzaken. BvB. Salmonella, E;coli etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als de symptomen afnemen, zal je de nacht wel doorkomen, maar als ze toenemen en er komen symptomen bij best naar dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Indien je het in huis hebt, slik een probiotica capsule!

Anders neem een kop thee met extra suiker, en slik een paracetamol daarbij.

Maak je niet te veel zorgen, laat je niet gek maken.

Zelfs al heb je een voedselvergiftiging opgelopen, wil dat echt niet zeggen dat je einde nabij is hoor!

Doe met mijn advies wat je wilt, en probeer daarna weer om te gaan slapen.

Een valeriaan tabletje om rustig te worden is ook goed, indien je dat in huis hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft echt niet bij iedere misselijkheid in paniek te raken.
Die griezelverhalen ken ik helemaal niet, en zeker niet
in Nederland.
Jouw lichaam is [ als je verder gezond bent ] heel goed in staat om eventuele verkeerd gegeten dingen weer af te breken.
De bacterien die eventueel in bedorven vlees zitten,
die veroorzaken diarree na een halve dag.

DUS:
Geen paniek.
Misschien moet je straks braken, of diarree ofzo

Zoek in de bron maar even op wat er verkeerd gegaan zou kunnen zijn, of wat je gegeten hebt.

Drink veel water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kop thee en een beschuitje.
Als je echt bedorven vlees hebt gegeten, zou je allang gekotst hebben.
Misschien is dat nog steeds een idee. Lauw water met mosterd en je kotst er flink op los.
Verder zal je lichaam het zelf oplossen via diarree, kotsen, zweten en wat inwendige processen.
Als je het echt niet vetrouwt, bel dan sowieso even met de huisartsenpost voor verder advies.
Als je je echt beroerd voelt, ga je toch je oplossing daarvoor niet op dit forum zoeken ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De belangrijkste maatregel is een emmer of iets dergelijks naast je bed zetten. De tweede om een paar glazen water naar binnen te werken. Dat is misschien de trigger om te gaan braken maar dan heeft het als voordeel dat de zure maaginhoud verdund wordt waardoor je je maaginhoud makkelijker kwijtraakt en je minder last hebt van dat zuur door verdunning, ook als je je maaginhoud binnenhoudt. Trek je van die griezelverhalen niets aan. Het feit dat je misselijk bent is een teken dat je lichaam uitstekend reageert op een ziekteverwekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen maar misselijk? Niet al urenlang non-stop boven de wc gehangen? Doorslapen zou fysiek een mogelijkheid zijn geweest?

Lieverd, je hebt/had dan géén voedselvergiftiging, laat staan dat je op het punt stond dood te gaan.

Geloof me, als je echt voedselvergiftiging hebt, merk je dat. Dan voel je je zo ziek dat je zowat dood wílt, met extreme misselijkheid, buikkrampen en koorts terwijl je lichaam de boosdoener (het voedsel) er aan twee kanten uit werkt (kotsen en diarree).

Hoe slecht je je in zo'n geval ook voelt, je gaat er ook dan echt niet zomaar dood aan, en drastische medische maatregelen zijn niet nodig, alleen het uitzitten en zorgen dat je niet uitdroogt.

Het enige dat je zes uur geleden zo wakker hield dat je achter de pc klom, waren die griezelverhalen die je hebt gelezen. Dus je weet wat er nodig is om je komende nacht goed te laten slapen: deze griezelverhalen uit je hoofd zetten en geen nieuwe griezelverhalen opzoeken.