hoe komt het dat reuk en smaakverlies niet meer te herstellen is

Sinds 5 jaar ruik en proef ik helemaal niets meer,ik bvraag me af of dit te herstellen is eventuel dmv medicijnen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt mij echt heel erg, ik moet er niet aan denken. Wat eet je zoal op een dag, aangezien je het toch niet proeft?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit zo bij stil gestaan, maar dat geldt voor blindheid en doofheid ook eigenlijk wel he. zou het voor alle zintuigen gelden?

Antwoorden (3)

Voor jou zou dat misschien niet meer kunnen, maar dat is niet zo voor iedereen... Tijdelijk wegvallen kan ook... Probeer eens via hypnose...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of dit te herstellen is, hangt af van wat de oorzaak is van het verlies.

Er is maar één manier om daar achter te komen: ga naar een arts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien jij al vijf jaar niets meer kunt proeven en ruiken, zal jij deze vraag wellicht het beste kunnen beantwoorden. Ik ga er immers vanuit dat jij de nodige gesprekken hebt gehad met artsen en alle artikelen op internet minstens een keer hebt doorgenomen.

Wat ik weet is dat het mogelijk is om reuk- en smaakverlies op te lopen na een fikse verkoudheid. In de meeste gevallen komt dit na een paar dagen of weken weer goed. Permanent verlies treed vaak op bij een hersenbloeding of beschadiging aan de zintuigen (o.a. verbranding).

Ik weet dat de medische wereld bezig met het testen van medicijnen en operaties om permanente schade te herstellen. Onlangs heb ik zelfs een documentaire gezien over dit onderwerp (NCG of Discovery). Op internet (http://www.lingzhi.nl/node/16) kwam ik een acupunctuurpraktijk tegen die in het verleden (en met succes) mensen met reuk- en smaakverlies heeft geholpen. Wellicht kun je bij hen eens informeren wat ze voor jou kunnen betekenen?