is met metal in slaap vallen schadelijk?

ik val et lekkerst in slaap met muziek zoals bless the fall en the agonist. me moeder zegt dat dit schadelijk is. klopt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (9)

Dit kan schadelijk zijn als je de muziek te luid hebt staan, en er vervolgens mee in slaap valt. Je ligt dan gedurende de hele nacht met te luid muziek op je oren. Dit kan dan gehoorbeschadiging opleveren.

Heeft trouwens niet zozeer te maken met metal, maar met te luide muziek. Met metal is in principe niks mis.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Zolang de muziek maar niet te hard staat, anders kan het gehoorbeschadigingen geven.
Maar het is wel lekker ja....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je omdraait en je snoer wikkelt om je nek, dan kan dit schadelijk zijn ja.... :).
Als je het geluid zachtjes zet dan kan het voor je gehoor geen kwaad, maar je hersenen registreren wel de hele nacht prikkels (geluid) en volgens mij moeten die ook zo hun portie rust hebben......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang die muziek niet te hard staat (in je oordopjes, of op je speakers, maar dan krijg je sowieso klachten van mensen die ook willen slapen :) ).
Geen nachtmerries krijgt van bepaalde teksten, of in bad gaat liggen slapen met electronische apparatuur is er niets aan de hand.

Zelf val ik meestal ook met muziek aan in slaap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je het niet te hard staat en je gewoon goed (diep) slaapt niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Luister zelf ook vaak dat soort muziek, ook als ik probeer te slapen. Ik slaap gewoon hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let niet op antwoorden over hard of niet hard.
Je kan levenslange gehoorbeschadiging oplopen bij het "altijd" horen van muziek, ongeacht of dat hard is of niet.
PAS OP JE OREN !!
Gehoorbeschadiging komt nooit meer goed !!!!
Alsjeblieft, neem dit serieus !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij graag gaat slapen terwijl je zulke muziek aan hebt, gewoon doen. Als de muziek niet te hard aan staat is er geen probleem.
Ik weet niet of je via speaker of oortjes luistert, maar pas op dat je niet je koptelefoon kapotmaakt of met het snoer in de knoop komt.

Als er een mogelijk is, kun je instellen dat de muziek na bepaalde tijd vanzelf uitgaat (tijdslot op stopcontact bijvoorbeeld) Dan heb je niet de volledige nacht de muziek op de achtergrond.
Onbewust kun je dit toch horen en dit kan je nachtrust verstoren, ik merk dit zelf als mijn pc 's nachts aan blijft staan.
13 jaar geleden
Nee natuurlijk niet!
Zolang je maar lekker slaapt en je 's ochtends uitgerust bent..
Ik ga wel eens naar festivals als Waldrock of andere metal-feestjes, en gegarandeerd dat ik lekker slaap na afloop!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar de hele nacht met muziek op slapen(vooral met oortjes of een koptelefoon) kan wel schadelijk zijn voor je oren! Ikzelf val altijd in slaap met de radio aan, maar zet deze op de 'sleep' timer van een uur, dan gaat hij vanzelf uit. Is misschien ook een optie voor jou?