Waar komt mijn enorme hoofdpijn vandaan?

Vandaag eerder naar huis gegaan van werk omdat ik barstende koppijn had, en ik was vreselijk moe terwijl ik toch 7 uur geslapen had!
Ik heb het wel eens eerder gehad..
Het was opeens zo erg dat ik echt zat te trillen.

Kan iemand mij vertellen hoe dit komt? ik heb al van mensen gehoord dat het temaken kan hebben met:
1: ik ben niet gewend om 7 uur te slapen omdat ik normaal gesproken 9 uur slaap
2: ik heb teweinig gedronken
3: ramen stonden niet een beetje open tijdens het slapen..

of kan ik gewoon een griepje hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik krijg meestal koppijn als ik te veel heb gedronken ;-) (flauw).

Misschien heb je inderdaad te weinig frisse lucht gehad tijdens je slaap doordat het raam niet (genoeg) open stond. Daar kun je wel eens hoofdpijn van krijgen.

Het kan ook zijn dat je een griepje onder de leden hebt; dat erge trillen lijkt een symptoom dat je kou heb gevat ofzo.

Of stress. Of te lang / intensief achter de computer gezeten. Of zit je dingen op te kroppen, ergernissen op je werk ofzo? Ja, het kan van alles zijn.

Als het aanhoudt, toch even naar de huisarts. Sterkte ermee.

Toegevoegd na 47 seconden:
'kou heb gevat' moet natuurlijk zijn: kou hebT gevat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

spannings hoofpijn heb je
neem meer rust , en je noemt zelf al op wat de oorzaken kunnen zijn
hoofdpijn heeft een oorzaak miss zijn het je ogen, heb je te inspannend werk
of drink je teveel koffie
of neem je teveel suiker
er kunnen zoveel reden zijn maar als je er veel last van blijft houden maak eens een afspraak bij een specialist want hoofdpijn verminderd je leef plezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel koffie.. kan dat het zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja van veel koffie word je bloed dunner en de cafeine zorgt voor de hoofdpijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik hoofdpijn heb is koffie altijd een probaat middel om er snel vanaf te komen. dus dat cafeine hoofdpijn veroorzaakt ben ik niet met je eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je praat wel heel zeker over de oorzaak, misschien eens je dokters aantekening halen!
hoofdpijn komt uit je hoofd:p

uhm, zou goed kunnen dat het komt doordat je te weinig gedronken heb, heb ik ook altijd. de manier van wakker worden maakt ook heel veel uit. als ik wakker schrik heb ik gelijk koppijn. als het lang aan blijft houden ga dan even langs de arts. misschien heb je wil migraine, of simpelweg een brilletje nodig(als je die al hebt andere sterkte...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien komt het door stress
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk wat hier boven staat:

Neem het voorbehoud bij medische informatie in acht.
Raadpleeg bij gezondheidsklachten een arts.

Het kan vanalles zijn, van een griepje tot een migraine-aanval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Negen uur slaap is best lang. Maar het is heel goed mogelijk dat jij die nodig heb en dan is twee uur korter een forse inbreuk op dat patroon. Als je daar gevoelig voor bent is het zeker een verklaring voor je hoofdpijn.

Hoeveel heb je gedronken en vooral WAT heb je gedronken? De adviezen zijn doorgaans anderhalve tot twee liter vocht maar als dat grotendeels frisdrank is of koffie en thee met suiker dan kun je toch een vorm van uitdroging oplopen omdat er meer vocht nodig is om die suiker te verwerken dan het volume van die dranken. Veel hoofdpijn verdwijnt als sneeuw voor de zon door meer water te drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi
ik had hier ook erg last van na bezoek aan huisarts kreeg ik te horen dat mijn bloeddruk te hoog is
dus een bezoekje aan huisarts maar niet uitsluiten
neem gewoon de rust die je nodig hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens naar www.hoofdpijn.nl en doe daar de test of je last heb van migraine.
Je kan hoofdpijn krijgen doordat je uit een bepaald ritme gaat. Ik heb bijv. altijd hoofdpijn in het weekend. Puur omdat ik uit me doordeweekse ritme ben..
Misschien heb je een lange vakantie achter de rug en moet nu weer wennen aan een ritme? Of ben je een heel ander ritme gestart..
Je zou een soort hoofdpijn dagboekje bij kunnen houden. Op welke momenten krijg je het. Wat doe je er tegen en helpt dat of niet (bijv. paracetamol). Wat heb je gedaan voordat je hoofdpijn kreeg. Op welke dagen krijg je het en hoevaak per week dus.
Als je naar een dokter zou gaan en dit dagboekje meeneemt hebben zij inzage in het feit of je aan migraine lijdt. Dat valt goed te behandelen.

Hoop dat je er snel van af bent want ik krijg al hoofdpijn als ik er aan denk... sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste hoofdpijn valt onder 'spierspanningshoofdpijn', waarvan de oorzaken tot op dit moment grotendeels in het duister gehuld zijn. Er is voor zover nu bekend geen volledig verklaarbare lichamelijke oorzaak. Inmiddels is wel bekend dat kleine verkrampingen in spieren, myofasciale triggerpoints genaamd, een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan de symptomen.
Hoofdpijn kan daarnaast worden veroorzaakt door:

-Ziekte - zoals griep, migraine en bijholteontsteking, hoge bloeddruk, vergiftiging
-Oogklachten
-Ingespannen kijken bij onvoldoende licht
-Langdurige inspanningen
-Te weinig drinken
-Te weinig slaap
-Trauma aan het hoofd
-Alcoholmisbruik, de zgn. 'kater'
-Plotselinge temperatuurdaling (ijshoofdpijn)
Bronnen: