Kost het luisteren naar muziek energie?

Is dat meetbaar?

Rust je beter/sneller uit in een stille kamer zonder muziek, of rust je beter/sneller uit in een kamer, luisterend naar je favoriete muziek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja plus!
Bij sommige muziek heb ik zelfs het gevoel dat het me energie geeft, in plaatst van 'neemt'.

Het beste antwoord

Volgens mij verschilt dat per persoon. Ik weet dat veel studenten het makkelijker leren vinden met muziek op. Ikzelf heb gauw de neiging mee te zingen.

Toen mijn mp4 stuk was, kon ik moeilijk in slaap komen en moeilijk doorslapen 's morgens, omdat ik normaal altijd muziek op heb voor ik ga slapen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik heb wel gehoord dat als je in je slaap muziek luistert je minder uitrust tijdens je slaap dan wanneer je geen muziek luistert. Je hersenen verwerken de muziek nog steeds voor een gedeelte tijdens je slaap.
Weet niet zeker of dat waar is. Dus ik denk dat het sowieso wel energie kost. Niks doen kost zelfs energie, luisteren nog meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat ligt eraan.
soms ben ik onrustig en met een muziekje kan ik dan heerlijk tot rust komen en ontspannen.
soms kost het me energie omdat ik sta mee te jengelen en te dansen.
het is maar net wat je ermee doet , en hoe je je voelt
13 jaar geleden
Muziek kan energie geven of kosten; het hangt er nogal vanaf of je van de betreffende muziek houdt of niet en of de muziek past bij de (gewenste) stemming of omstandigheid.
In het algemeen worden mensen rustiger van muziek met een tempo wat overeen komt met de hartslag van een mens in rust (zo ongeveer 70 slagen per minuut).
Sommige mensen kunnen zelfs niet slapen als het erg stil is en anderen vinden het juist heerlijk; er is dus niet zo gemakkelijk een sluitend antwoord op te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles kost energie, zelfs slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er wel aan welke muziek je naar luistert. Hele rustige muziek wordt je heel ontspannen van en up-tempo muziek kun je heel erg in mee gaan. Dat kost je misschien energie maar dat kan je ook veel energie geven, net als met sporten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik slaap rustig door metalmuziek of popmuziek heen. Iedereen vind weer wat anders ''rustige'' muziek.
Ja, het kost energie. Je hersenen moeten zich toch concentreren op geluiden.