Ik heb een bijna dood ervaring gehad, betekend dat,dat ik nog een pad te gaan heb, hoe moet ik dat zien?

bijna dood ervaring (BDE)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Spiritueel gezien, is het leven hier op aarde, een grote les. In grote lijnen staat je leven hier al vast. Als je de les niet goed geleerd hebt, kom je gewoon weer terug, om het over te doen. Sterven is een overgang naar een beter leven. Heb je een bijna dood ervaring, dan heb je even om de hoek mogen kijken hoe het daar is. Dan heb je vast ook even mogen ervaren, hoe een geweldig gevoel het is aan gene zijde. Het voelt als een overweldigende blijdschap, dat zeer intens is en met niets op aarde is te vergelijken. Als jou les op aarde nog niet voltooid is mag of moet je weer terug uit de bijna dood, maar het gevoel van even om de hoek kijken vergeet je nooit meer!!!! Graag verneem ik nog van je, hoe deze ervaring was.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het betekent dat je geluk hebt gehad en nu nog een reden hebt om van elke dag in het leven te genieten. Je hebt namelijk al eens oog in oog gestaan met de dood.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Over dit onderwerp heeft Pim van Lommel een interessant boek geschreven. Zeker een aanrader als je je wilt verdiepen in dit onderwerp. Het heet 'Eindeloos bewustzijn'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het was je tijd nog niet, je mocht nog niet weg...

En je hebt geen angst meer... niet voor het leven en niet voor de dood...

prachtig is dat...

Een ervaring... ervaringen komen en gaan... Dat is maar even...

Wat is het dat NOOIT voorbij gaat? WAT?

Ik ben, dat gaat nooit voorbij...

blijf daar...

Toegevoegd op 08-05-2009 22:03:22
Je maakt mij niet wijs dat je dat niet weet, ADDY, dat je niet weet hoe je dat moet zien...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
xinix..mag ik uit je woorden opmaken dat jij ook een BDE heb gehad?..ik bedoel..ik weet zeg maar wat je bedoeld maar ik vind zo weinig mensen die er over durven te praten..dat het ''je tijd'' nog niet is..ik ken dat .....ik ben al een keer ''teruggestuurd'' of is dit ook een BDE ? gaarne antwoord...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een echte bdo kenmerkt zich door het totaal wegvallen van welke angst dan ook... Als je in jezelf nog angst ervaart, weet dan dat dat wat jij meegemaakt hebt dus niet een full blown bde was...
En ieder weet dat voor zich, zo simpel is dat...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
www.merkawah.nl is van en voor lotgenoten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
citaat''Als je in jezelf nog angst ervaart, weet dan dat dat wat jij meegemaakt hebt dus niet een full blown bde was…''' wat bedoel je hier precies mee?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik bedoel..wat kan het dan wel zijn?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een bbde... een bijna bijna dood ervaring...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
haha maak je nou een grapje?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja dat kan toch, je kunt toch bijna dat ervaren, Why not?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dus je ervaart bijna dat je bijna dood bent...nu wordt het ingewikkeld...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee je ervaart bijna dat je helemaal dood bent...
Veel mensen denken dat het leven een doel heeft en dat je leven een bepaalde betekenis heeft in het geheel van het leven. Naar mijn inzicht een logische gedachte immers het is ongelooflijk dat we hier op aarde rondlopen met een bewustzijn. Het is bijna oonvoorstelbaar hoe wij uit het niets zijn geworden tot wie we zijn.
Echter het aannemen dat het leven een doel heeft is problematisch. De enige manier om dit te rechtvaardigen is namelijk door te zeggen dat dit doel wordt vastgesteld door een hogere macht. Iedereen moet voor zichzelf weten of er een hogere macht is. Persoonlijk geloof ik hier niet in. De simpele reden hiervoor is dat deze hogere macht ons buiten het zintuiglijke begeeft. We kunnen er geen nuttige uitspraak over doen en elke uitspraak hierover berust op speculatie iets waar ik mij zover mogelijk van wil houden. Ik denk dus niet dat uw bijna doodervaring betekend dat er nog een doel aan het leven zit. Ik ben erg blij voor u dat u nog leeft, ik heb horen zeggen (heb er zelf geen ervaring mee) dat mensen met een BDE de schoonheid van het leven beter inzien. Ik hoop voor u dat dit zo is. Ik zou zeggen dat er geen doel van het leven is. Maar geef er zelf een aan, zoals u jammer genoeg zelf heeft ondervonden is het leven fragiel. Geef u daarom niet over aan een hoger doel van een hogere macht, stel uw eigen doelen. Geniet zolang het nog kan geef eigen betekenis aan het leven. Laat uw voetafdruk op het leven achter, probeer er achter te komen wat voor uzelf belangrijk is.
Hierbij moet ik ook zeggen dat ik erg veel respect voor u heb dat u hier open over durft te spreken.

Toegevoegd op 08-05-2009 22:27:42
Toevoeging:

Het moge hopelijk duidelijk zijn uit mijn verhaal dat ik niet denk dat er een betekenis zit achter het feit dat u nog leeft. U heef geluk dat u nog leeft. Maak er gebruik van!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
heef is natuurlijk heeft
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hele lieve reactie Anne +1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1, ik kan hem alleen nog niet geven.. Mooie respectvolle reactie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Anne, als mijn boek klaar is zal ik je er een toesturen, het beschrijft een 40 tal ervaringen van bezoekers hier met het spirituele, dus niet mijn meningen, maar ervaringen, dus dingen die gebeurd zijn. Gezien jouw aandeel bij G.V. schat ik je heel hoog in, maar op dit gebied zit je er zo ver naast, je hebt totaal geen idee!
zolang je hier aan het leven deel neemt, in welke vorm dan ook, heb je nog een pad te gaan... maar door je bijzondere ervaring heb je wellicht ontdekt dat je niet angstig hoeft te zijn, omdat de dood niet bestaat... dat wat JIJ BENT verlaat 'doodgewoon' het lichaam en reist naar waar de mens niet kan gaan...
zolang je hier bent ga je door met leven, precies zoals je dat voorheen deed...
veel plezier...

http://www.merkawah.nl/ via deze website kun je in contact komen met ervaringsgenoten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook ik heb zo,n ervaring gehad 1.5 jaar geleden
Nu ik het heb mee heb gemaakt ben ik niet meer bang voor de dood.

onze taak op deze wereld is nog niet af .
Maar ik weet wel dat het heel mooi en vredig is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het tunnel van licht effect, en het feit dat dierbaren je staan op te wachten aan genezijde zijn allemaal hallucinaties. Ongeveer 60% van de mensen die op intensive care hebben gelegen spraken van een bijna dood ervaring, zegt Oleg Vasiliev, een hoge wetenschapper van de Russian Academy of Medical Sciences. Toen ze allemaal weer terug waren uit de dood vertelden ze verhalen dat ze door een soort van snelle lift naar een wit licht gingen. Aan het einde zagen ze de gezichten van hun dierbaren die al waren overleden. Sommigen zagen dat ze werden opgewacht door Jezus. De laatste studies naar bijna dood ervaringen wijzen uit dat het allemaal psychologische processen zijn, die de patiënt heeft gehad.

Allereerst wordt dit veroorzaakt door een zuurstof gebrek, die een grote impact heeft op de hersenen en dan hallucinaties veroorzaakt. Ze komen in een sensatie van onmogelijke rust die door de meerderheid van de patiënten wordt ervaren. De hersenen komen in contact met Endorfine, die bij iedere beschadiging in het menselijk lichaam worden gevormd. Het werkt zeer kalmerend. Dan kan een zeldzaam oftalmologisch fenomeen het tunneleffect verklaren. De persoon ziet slechts de beelden die door het optische systeem ongeacht signalen worden gecreëerd. Het heeft ook effect op de spanning zegt Dr. Vasiliev.

Het effect van bijna dood is ook waargenomen door mensen die niet dood waren op dat moment maar een nachtmerrie hadden tijdens hun slaap. Robert Baker een psycholoog kwam tot deze conclusie. De menselijke hersenen antwoorden overeenkomstig wanneer ze onderworpen zijn aan ongebruikelijke geestelijke en fysieke spanning. Ze kunnen verdedigingshallucinations veroorzaken die keurig in onze godsdienstige geloven, folklore, onze hoop en vrees."passen.

Het rapport over een echte staat van "bijna dood" die in een gezonde persoon kan worden veroorzaakt door hem met 50-100 ml van ketamin, een verdovingsmiddel in te spuiten, was waarschijnlijk het meest dodende argument om de fysiologische theorie te steunen.
Daarom kunnen de verhalen van zij die van de "andere kant" terugkeerden niet gezien worden als het bewijsmateriaal van het leven na dood.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe je dat zien moet? je moet niks.

Je zou het _kunnen_ zien als een ervaring die de meesten niet hebben gehad. Ik zelf ook, vorig jaar.
Ik heb een enorme heelheid en compleetheid gezien en gevoeld, het individu, het ego, is daar een instrument van, heb ik het idee.

Of je nog een pad te gaan hebt? Er is niemand die je een opdracht daartoe geeft. Wil je het zelf? voel je in je donder dat je dat te gaan hebt? Geef jezelf de tijd om uit te knobbelen wat dat zou kunnen zijn. Zowel ratio als gevoel zijn daarbij allebei een belangrijk instrument. Laat ze allebei en soms afwisselend aan het woord. Dan zal je JOUW pad vinden...

het zou kunnen zijn dat het bevorderen van die heelheid helpt:) misschien:) denk ik:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De meest bekende bijna dood ervaring (BDE) is de patient die tijdens de operatie "overlijd". Er zijn echter BDE's die geheel anders verlopen. Zo is mijn ervaring een "Time Hole" waardoor ik niet gedood ben. Er is een stukje 'tijd" weggehaald waardoor de oorzaak van mijn eventuele dood niet kon plaats vinden. Ik bestuurde de auto en mijn vader zat naast mij. Ik vroeg mijn vader, ik was 18 jaar, waar die auto gebleven was die recht op ons af kwam. Hij keek mij verbaast aan en vroeg mij waar ik het over had.

Mijn leven heeft zich daarna grondig gewijzigd.
Ik was reeds twee keer blijven zitten op school en was een moeilijke jongen.
Ik ben gaan leren als een gek en ben nu tandarts- implantoloog. Mijn religeuse visie en levensstijl is de Boedistische kant op gegaan.
Voor mijn studie moest ik in dienst en ben bij een speciale eenheid gekomen daar ik absoluut, en nu nog steeds, niet bang ben om dood te gaan. Wel "bevreest" voor een lange lijdensweg.
Ik zie de dood als volgt:
"De Hemel is mooi meegenomen."

Andere veranderingen:

Ik ben eerlijker geworden. Begrijp mij goed: Ik ben absoluut geen engel en heb genoeg fouten. Ik probeer toch om een beter mens te worden.

Op mijn 24 ste realiseerde ik mij pas dat het een "soort" BDE was.

Als je een "soort' BDE hebt gehad dan weet je dat daar je houding t.o.v. het leven veel vrijer wordt en je kan spreken van een karakter verandering.

je gaat, tenminste in mijn geval, het leven veel makkelijker zien en je kan veel zaken meer objectief zien.

Een pad te gaan? Nee gewoon je leven zo plezierig mogelijk doormaken en daarna is er niets of beter. Laat je leiden door je intuitie.