Is 55 kilo zwaar voor een 14 jarig meisje die 1.65 meter is?

Ik wil graag weten of dat zwaar is voor mijn leeftijd en lengte.
Ik hoop dat jullie mij het kunnen vertellen want ik vind mezelf nogal te dik :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (9)

hoe kom je daar nu bij??
je hebt een prachtig gewicht, ik zou bijna zeggen:ideaal!
Rieneke1
13 jaar geleden
55 kg bij1.65 m is niet te zwaar!
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Qua gewicht zit je prima, daar moet je je geen zorgen over maken. Als je denkt dat je te dik bent (wat geen zorg zou moeten zijn voor een meisje van 14; Je bent immers in de groei & hebt gewoon eten ed nodig) kan je kijken op de zite van het voedingscentrum om te lezen wat een gezond voedingsritme is.

http://www.voedingscentrum.nl/bmi.aspx

Toegevoegd na 56 seconden:
Volgens de BMI module op deze site moet je je pas rond de 63kg gaan afvragen of je wel gezond leeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij bent hardstikke goed op gewicht, geen gram teveel.
Het makkelijkste is van je lengte 110cm afhalen dus 165-110=55 Mooier kan niet toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
waar haal je die formule vandaan?
Als ik die op mij toepas, ben ik 6 kilo te licht, terwijl ik volgens de BMI formule goed zit. (1.80 en 64 kilo)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beter is je bmi te bereken. eerder werd er gesproken om een meter van je lengte af te halen en dan zou je je ideale gewicht hebben. maar bij mij zou dat dus 89 kg zijn. volgens de bmi berekening ben ik dan nog niet op mijn ideale gewicht, die zit daar nog onder! zo'n 84 kg uit mijn hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die formule heb ik van mijn bio leraar, het is ook niet een exact getal maar een indicatie.
Bij de vragenstelster scheelt het met de BMI maar 2kg.
Je ideale gewicht is 57 kg. Je minimale gewicht is 50 kg. Dus je zit bijna op je ideale gewicht en zeker niet te zwaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, je zit er mooi onder qua gewicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahaha
ik ben een jongen van 14!
Weeg precies even veel!
En ben precies even lang!
Ik ben naar de dokter geweest(controle van mijn astma)
ik ben toen gewogen en gemeten, ik dacht dat ik te zwaar was maar de dokter liet me een lijst zien waarop stond dat het een gewoon normaal gewicht is voor deze lengte.
In mn bio boek staat ook zo een tabel, iets met bmi
misschien staat het oook in de jouwe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jouw BMI is 20.20. Ik heb er veel geld voor over om dat ook te hebben.
BMI is een soort van controleberekening die bij volwassenen kan worden gebruikt om te controleren of iemand te zwaar is. die moet dan liggen tussen 18 en 25. Gebruik je bij jou deze norm, dan zit je gewoon goed, erg goed.
laat je niet gek maken door wat anderen zeggen of denken. weet wat goed voor je is en dat is (zo lang je in de groei bent) voldoende en gezond eten, veel bewegen en gezonde ontspanning.
LEEF EN GENIET!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben even lang, en was in een ver verleden (toen ik jouw leeftijd had) even zwaar. Zucht.. waar is de tijd gebleven.

Ik dacht ook altijd dat ik te zwaar was. Als ik nu foto's van mezelf zie bijvoorbeeld in bikini zie ik dat ik er geweldig uitzag. Precies goed.

Met andere woorden, er is helemaal niets mis met je gewicht. Je bent alleen een beetje onzeker. Vreemd genoeg hebben zo'n beetje alle meisjes en vrouwen dat.