Wat zegt het over mensen als zij menen dat ik iets groter maak dan het is?

Ben ikzelf niet degene die bepaalt welke impact gebeurtenissen al of niet op mij hebben, zodat de uitleg die een ander daaraan geeft bijna op een waardeoordeel lijkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat zegt over die mensen dat ze vinden dat wat jij meemaakt/ervaart onbelangrijk of niet interessant is.
Meestal zijn het mensen die hun eigen ervaringen belangrijker vinden dan die van een ander.
Iedereen die wat meemaakt ervaart dat op zijn/haar manier en dat telt ook voor jou.
Zulke mensen kom je overal tegen en uit ervaring heb ik geleerd hun zo weinig mogelijk te vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mensen hebben vaak niet het geduld en de interesse om ieder detail van een gebeurtenis in het leven van een ander te willen horen en hierin meeleven. Iedereen heeft het zo druk met zijn/haar eigen leventje, dat er vaak te weinig tijd over lijkt te zijn voor 'echt' luisteren.
Maar sommige mensen vinden hun eigen gebeurtenissen vaak zó ingrijpend, dat het voor een ander bijna als een drama overkomt, terwijl die mensen zélf veel ernstigere besognes hebben, waar ze niet over praten, maar die wél hun perceptie kleurt.(Met een soort inwendige reactie als : heb je verder geen zorgen? Get a lífe !!! Of : oh o : dramaqueen in action)

Probeer een soort 'gouden middenweg' te vinden bij het vertellen van iets : echt geïnteresseerde mensen vragen dóór, en dan kan je meer in detail treden. Anders gooi je parels voor de zwijnen, moet je maar denken.
Als je op één hand de mensen kunt tellen, die echt alles precies zo willen weten, als jij het wilt vertellen, en die dóórvragen, ben je een rijk mens....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze geven hun mening over jouw manier van ervaren, daar kan je iets van opsteken of niet. Misschien zeggen ze het wel om je te helpen. Dat hangt van de persoon af die het zegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die mensen zouden best wel eens gelijk kunnen hebben, bepaalde mensen hebben altijd de gewoonte, alles iets te overdrijven, dat kan zo gewoon worden dat ze het niet meer merken.
.
Een andere mogelijkheid is, dat het om bepaalde mensen gaat die jou niets gunnen, ze gunnen niet wat je meemaakt, niet vat je ziet, niet wat je bezit en al helemaal niet , dat je door anderen wordt gewaardeerd.
deze mensen zijn jaloers, omdat jij het in hun ogen beter doet dan hun zelf.

Nog een mogelijkheid, het zijn mensen die van je houden en je willen beschermen voor de onechte dingen in het leven en je met de beide benen op de grond willen houden.

Als het goed is, kan je nu zelf de keuze maken welke van deze drie voorbeelden van toepassing zijn.