Het is om wat je allemaal aan hebt geraakt tijdens zo'n toilet bezoek...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het is een misverstand dat urine steriel is. De urineblaas is steriel maar de urinebuis niet. In de blaas is de urine dus inderdaad steriel, maar als ze door de urinebuis gepasseerd is niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je raakt niet alleen urine aan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Jelle;

Los van eerdere redenen; ook als iets steriel is hoeft het nog niet smakelijk te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je meer aanraakt dan de urine (die je in principe ook niet aanraakt, lijkt me).
Zodra de urine naar buiten komt, is die niet steriel meer, op de huid zitten bacteriën.

Als je je handen echt 'schoon' zou willen houden, met alleen je eigen bacteriën er op, in bijvoorbeeld een openbare gelegenheid, dan zou je een kraan moeten hebben die automatisch gaat lopen en automatisch stopt, een zeepautomaatdie zonder aanraken een dotje in je handen laat vallen, en vooral: een automatisch opengaande deur.
Denk maar na: je komt binnen door de deurklink aan te raken, doet wat je doen moet, draait de kraan open, wast je handen, draait met schone natte handen de kraan dicht die je net aanraakte (okee, op rvs en dergelijke zal niet echt veel leven, maar toch), droogt je handen af en pakt dan de deurklink weer beet (waarbij je niet eens wilt nadenken over degenen die hun handen _niet_ wassen op zo'n plek).

Gelukkig hebben we behoorlijk wat weerstand tegen veel bacteriën ;-)

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, en voor heren ook nog de wc-bril, en voor iedereen: de spoelknop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten het feit dat je nog andere "bacteriebronnen" aanraakt tijdens het toiletbezoek, kunnen er in je urine ook bacteriën en virussen zitten. Dit kan wanneer je al ziek bent, maar ook wanneer je zogenaamde drager bent van een virus, waarvan je niet op de hoogte hoeft te zijn. Dus, altijd even je handen wassen na het plassen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als je over je handen heen plast hoef je ze niet te wassen, anders wel.
O ja, niemand een hand geven als je naar het toilet geweest bent en de deurknoppen met een tissue openmaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
urine is helemaal niet steriel.
handen worden gewassen om niet méér bacterien van buitenaf erbij te doen.
dat is dus ervóor.
erná wassen we handen omdat velen van ons niet dagelijks de deurkruk desinfecteren.
ook bij de sistern(waterreservoir) is er een doorspoelknop (bij de eenvoudige huishoudens )
die moet ook afgenomen worden omdat die verontreinigd raakt