Wat is een makkelijke manier om paracetamol te slikken?

Ik gebruik nu panadol omdat deze een gladde laag heeft, maar dit is veel duurder dan gewone paracetamol. Die laatste krijg ik echter niet naar binnen. Doordat het stroef is blijft het even in mijn mond, waarna ik misselijk wordt door de smaak.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.9K

Het beste antwoord

Ik werk in een drogisterij en daar verkopen we gewoon eigen merk panadol hoor. Caplets heten ze dan van healthy pharm bijv.

Toegevoegd na 10 uur:
Ik werk bij een Super de Boer In Roosendaal (noord-brabant), maar Healthy pharm is een soort algemeen huismerk, omdat wij (als bijna de enige super de Boer met uitgebreide drogist) geen eigen Supermerk geneesmiddelen hebben. Zal dus bij meer drogisterijen leverbaar moeten zijn. Volgens mij hebben ze het hier bij "uw eigen drogist" formule ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

pak een glas water en gooi paracetamol daarin daarna roeren en je paracetamol is verkruimeld in je glas water en snel opdrinken maar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
halfglaasje is voldoende, en neem er eventueel een glas ander lekker drinken naast, want lekker is anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is juist het vervelende. Die smaak blijft zo hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik los het ook altijd op. Met "gewone" paracetamol gaat dat heel snel. Bij paracetamol met coffeine duurt het wat langer voor het opgelost is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja kwa de smaak zou ik ook iets anders drinken ernaast neerzetten... vandaar dat ik er ook bij vermelden van en snel drinken haha...
als je snel opdrinkt dan valt de smaak niet zo extreem als dat je het slokje per slokje doet...
als naaste drinken nam ik meestal een sapje waarin bijvoorbeeld citroen smaakje in zat of banaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na je borrel paracetamol, kan je meteen nog een glas water drinken en is de smaak meteen weg...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oplossen is het beste, zowel omdat ie dan sneller werkt als omdat het dan minder hard aankomt in je maag. Maar er is niets op tegen om een hele pil te slikken met lepel vla of zo.
je kan een paracetamol ook met wat yoghurt innemen. breek het in 4en en doe op elke lepel yoghurt even een stukje.
Het duurt dan alleen een beetje langer voordat hij goed werkt.
13 jaar geleden
beetje boter,margarine op doen glijdt ook makkelijker!
tegenwoordig heb je ook kauwtabletten maar zijn ook iets duurder.
Persoonlijk slik ik het gewoon in 1 keer door met 1 slok water,vaak heb je hap eten in de mond wat nog groter is dan pilletje die slik je ook gewoon door het zit ook wel eens tussen de oren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gewone tabletten veeg ik altijd eerst af omdat er vaak paracetamolstof opzit die een vieze smaak heeft en zorgen dat je mond goed vochtig is anders plakt ie sneller in je mond. Ik heb zelfs weleens een fruitella platgemaakt en om de tablet gewikkeld...
Toch ben ik ook panadol gaan gebruiken want die slikt toch het makkelijkst.

Alternatieven zijn smelttabletten, maar toch ben ik daar niet zo'n fan van. Ook heb je zetpillen. Maar eigenlijk net als panadol zijn die toch ook allemaal duurder.
Ik denk dat je met panadol toch de beste oplossing hebt gevonden.
Nu hopen dat de eigenmerk-fabrikanten ook een gladde-tablet-vorm op de markt gaan brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik kijk ook altijd bij de eigenmerken of er eindelijk ook daar een gladde tablet bij zit. Lijkt me dat er veel mensen zijn die dat willen.
Panadol is helaas krankzinnig veel duurder dan paracetamol.
Helaas geef je niet aan waarom je pijnstillers slikt, paracetamol is weliswaar een van de minst onveilige, maar ook niet de beste in werking.
Soms veroorzaakt het bij chronisch gebruik zelfs de klachten waar je het voor inneemt.
De kortste klap is , tablet in vieren delen, in een keer in de mond en het glas water leegdrinken.
Veel mensen lossen het op in water en drinken dat op. neem dan een half glas water, los zr daarin op, kieper dat ineen teug achterover en drink direct daarna nog een half glas water, dan ben je die rotsmaak tenminste ook kwijt.
Voordeel is, dat je met de goedkoopste tabletten kan werken en de paracetamol het snelst in werking inzet.

Gebruik je langdurig en veelvuldig paracetamol, ga dan eens kijken of je de oorzaak aan kunt pakken.
Paracetamol bestrijdt wel pijn en koorts maar het is geen echte ontstekingremmer, dus tegen reumatische pijn of andere pijn met een ontsteking (van bijvoorbeeld gewrichten en spieren) en kneuzingen heb je meer baat bij naproxen die als gladde tablet bij kruitvat eigenmerk 10 cent per stuk kosten (40 stuksverpakking),
De Aleve 450 tabletten beschouw ik als onzinnig, ze zijn duur, bevatten de dosis van twee Naproxentabletten die 8 uur per stuk werken (is twee keer zolang als paracetamol)
maar werken slechts 12 uur.
De piekdosis is hoger en ze werken korter.
Met paracetamol zijn eigenlijk 6 doses ped dag nodig, zou je iedere keer twee tabletten nemen (wat vaak geadviseerd wordt) dan kom je met 12 tableytten pert dag in een gevaarlijke dosering terecht, je zou onder de 6 tabletten per dag moeten blijven .
's Morgens zou je dan paracetamol/caffeine kunnen proberen.
De caffeine zorgt voor een krachtiger werking van de paracetamol.

Maar nogmaals, als je zoveel moet slikken dat het prijsaspect een rol speelt, zou in eens een degelijk gesprek met je arts gaan houden.

Het oplossen van een probleem is beter dan het wegslikken van (alleen) symptomen.
Daar zal je arts het van harte mee eens zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik leg de paracetamol helemaal achter in mijn keel, en met me vinger door duwen tot net voor het punt waarbij je over je nek gaat xD

dan een slok water en het is al weg nog voor je het kan proven.

teminste bij mij werkte het:) aangezien ik helemaal niks weg geslikt kon krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paracetamol in zijn geheel in de mond nemen,flinke slok water en weg is ie. Lat er wel op,dat je het hoofd niet achterover buigt, dat bemoeilijkt het doorslikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Medicijnen kun je het beste slikken met water maar meestal is het prima mogelijk om een ander transportmiddel te gebruiken, zoals melk of yoghurt. Bij paracetamol zou ik er geen probleem van maken om iets anders dan water te gebruiken.

Tot mijn verbazing kwam ik er niet zo lang geleden achter dat tabletten paracetamol van 500 mg een stuk kleiner gemaakt kunnen worden dan ik gewend was. Helaas ben ik die tot nu toe alleen in potten van duizend stuks tegengekomen voor 'professioneel gebruik' maar je zou eens kunnen rondkijken.

Kijk inderdaad wel uit met chronisch gebruik van paracetamol. Vrij verkrijgbaar betekent niet dat je met onschuldige middelen te maken hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen doen eerst het pilletje dat ze door moeten slikken in hun mond en dan pas het water. Op die manier gaat echter het pilletje vaak aan de tong plakken waardoor je het juist moeilijker kan doorslikken en de smaak is ook niet echt fijn.
Probeer eens eerst een slokje water in je mond te doen en dan de paracetamol in je mond te duwen en dan te slikken. Daarna nog wat slokken water na drinken.
Wel oppassen met paracetamol, te veel kan juist chronische hoofdpijn veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem de paracetamol altijd voor in de mond en kauw hem met de voortanden fijn. Dit is niet vies.
Bitter wordt namelijk achterin geproefd qua smaak papillen.
Daarna een slok water en klaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik laat de gewone paracetamol smelten in de mond met een beetje water ik kouw er ook een beetje op met mn voortanden, mn neus sluit ik daar voor af, dan slik ik door en spoel gelijk wat water na. zo werken ook het snelst. bij mij binnen een paar minutten dan al. succes