Ik kan niet tegen bloed,Kan dit over gaan?

Ik vind het heel vervelend dat ik niet tegen het zien van bloed kan, En word niet goed als ik zie dat iemand flauwvalt of niet goed word. kan ik hier iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

ja, je moet oefenen en jezelf overtuigen dat het allemaal niet erg is watrr je ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien groei je er wel overheen., dat kan heel goed.
( maar ik weet niet hoe oud je bent )

Misschien is het een idee om iets te doen waardoor je je wat zekerder gaat voelen in dat soort situaties.
je kan bv op een ehbo cursus gaan. dan leer je veel dingen over wat je kan doen als er wat gebeurt met iemand. en daardoor vind je het misschien minder eng
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat van die ehbo-cursus lijkt me een hele goede tip ; als je iets begrijpt, zoals de bloedsomloop, bloeddruk, stolselmechanisme ed. merk je, dat er niets bedreigends of engs is aan bloeden...
ja hoor maar het blijkt nogal moeilijk situaties te zoeken die je oefenen om er tegen te kunnen.
Real live is zeg maar nu eenmaal niet te na te bootsen
en dat maakt het best lastig.
je zou een therapeut eens kunnen vragen of je bijvoorbeeld op een bloedbank mag kijken of lab van het ziekenhuis voor bloedprikken

of als je echt hardcore wilt naar een abattoir maar zelf daar zou ik niet tegen kunnen.
hopelijk wordt je nu niet misselijk ?
13 jaar geleden
Het eerste wat je moet doen is stoppen met denken dat je niet tegen bloed kan. Daardoor reageer je namelijk extra heftig als je het een keer ziet.
Zie het als een soort training zelftraining: Als je jezelf steeds voorhoudt dat je er best wel tegen kunt, en de schrikreacties probeert te rationaliseren, dan is er een kans dat dat gaat werken.
Maar ik ben geen expert in dit soort dingen, dus sorry als ik onzin praat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn schoonmoeder had dat ook en dar is lastig als je 6 kinderen moet groot brengen.
Zij is heel vooruitstrevend op EHBO cursus gegaan en nooit meer last gehad.

Toegevoegd na 33 seconden:
dar moet zijn dat