Hoe noemen we de Mexicaanse griep?

Mexico is officieel tegen de benaming 'Mexicaanse griep' ze willen meer iets als ''A/H1N1” of “Nieuwe Griep”.

Suggesties?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De het journaal heeft weer iets nieuws gevonden dat helemaal niet eng is griep?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (6)

DoetAu IsNietLeuk AlleMensenBang griep
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tortilla-griep
Sombrero-griep
Speedy Gonzalez-griep
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In eerste instantie heette hij toch varkensgriep?
Toen bleek dat het een combinatie was van een varkens- vogel- en mensenvirus.
Daarna bleek het toch te gaan om een combinatie van 2 varkensvirussen.
Waarom niet gewoon bij de naam Varkensgriep blijven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat deze 'Varkensgriep' nooit bij varkens geconstateerd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En omdat de ongeïnformeerde medemensen denken dat je van het eten van varkensvlees een griep kunnen krijgen. Zie Egypte waar honderdduizenden varkens onnodig geruimd worden.
Ik kan me voorstellen dat Mexico niet blij is met de benaming, maar ja... Heel onlogisch is het ook niet, het virus is daar voor het eerst vastgesteld.

En varkensgriep is ook niet helemaal correct, omdat het niet met (alleen) varkens te maken heeft: er zit ook een vogelingrediënt in het virus. Bovendien heeft het al helemaal niets te maken met het *eten* van varkensvlees.

Internationaal heeft men het nog altijd over de 'swine flu', en dat komt toch wel het dichtst in de buurt van wat wij varkensgriep noemen.

Ik vraag me trouwens af of ze in Spanje ook not amused waren toen daar de Spaanse griep uitbrak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gebruikTamiflu-griep.

Dan weten mensen ook gelijk hoe ze z.s.m. beter kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij gewoon Mexicanse griep. Varkensgriep kan ook maar omdat er geen geïnfecteerde varkens zijn is die naam niet juist. Meestal wordt een ziekte (of meer een variant er van) genoemd naar de plaats waar het (vermoedelijk) vandaan komt. Kijk ook maar naar namen als Marburg (eerste patient gevonden in Marburg Duitsland), Ebola Zaire en Ebola Congo (men dacht dat het virus kwam uit het stroomgebied van de Ebola rivier en strengen zijn vernoemd naar waar ze voor het eerst gevonden waren), West Nijl Virus (ook weer: daar komt het oorspronkelijk vandaan), Spaanse griep (eerste uitbraak in Spanje), HongKong griep (eerste uitbraak in HongKong) enz enz....

Dat Mexico dat niet leuk vind doet er vrij weinig toe. Er is altijd wel iemand tegen de nieuwe naam die je verzint. Nieuwe griep is ook een onzinnige naam omdat het niet lang nieuw blijft en er zijn meerdere H1N1 virussen (Spaanse griep bijvoorbeeld is van dat type).