Wat kan ik doen als ik honger heb maar niks mag eten?

Ik heb de hele dag nog niks gegeten!
We zouden eigenlijk net als altijd om 6 uur gaan eten, mijn stiefzus heeft een vriendin mee naar huis genomen, mijn moeder heeft niet gerekend op nog een extra iemand dus zegt mijn stiefvader tegen mijn stiefzusje "we gaan later eten" op de hoop dat haar vriendin bedenkt dat we willen eten,
Dat bedenkt ze dus niet.
Mijn moeder luistert weer eens naar mijn stiefvader en gaat dus niet koken!
Wat kan ik doen?!
2 uur geleden mocht ik niet eten omdat ik het maar beter moet plannen :s
Ik ga hier dood van de honger!

Toegevoegd na 9 minuten:
Atentie!
Ik mag ook geen fruit eten.
Zelf iets bakken/koken/eten zal niet lukken

Toegevoegd na 3 uur:
Bedankt allemaal, ik heb uiteindelijk om 19:35 gegeten.
3 keer opgeschept haha

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.2K
rebecca
13 jaar geleden
Waarom mag je geen fruit of iets anders eten dan ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb echt geen idee!
Maar ik ga het niet vragen want het stoom komt nog net niet uit mn moeders oren
rebecca
13 jaar geleden
Oke, maar mocht je vanmorgen en eerder vanmiddag ook niks eten? of had je toen zelf geen tijd ? ontbijt je nooit ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ontbijt alrijd maar ik moest naar de tandarts, mijn beugel ging eruit en daarna had ik best wel pijn en ik had ook geen hoger meer
rebecca
13 jaar geleden
oke:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
typisch nederlands, wachten tot je bezoek weggaat, dan kun je eten. geef dat meisje een gebakken eitje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo denk je dat?

Antwoorden (14)

Cola drinken. Of zelf koken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de eerste zin gaat het al fout.

Je moet goed eten de rest van de dag dan red je het makkelijk tot 18:00 / 19:00 of zelfs 20:00 voor het avondeten.

Voor nu kun je toch snel een boterham pakken.

Wat je nu ook kunt doen is het vriendinnetje weg pesten of je zus lastig vallen, als ze weg is kunnen jullie eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haar wegpesten heeft geen zin, het is ook een vriendin van mij :D
We zitten met zn 3en op dezelfde school
Ik ben de enige die lichtbruin brood eet die andere eten dat hele donkere met pitten (ieuw!)
Ik doe dus lang met zo een brood en dan word het hard, dat vind ik niet lekker dus doe ik het hele brood in de vriezer, als ik ga eten ontdooi ik een broodje.
Dan smaakt ie nog vers.
Dus als ik nu een broodje in de magnetron doe zullen ze dat zeker horen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat maakt het uit dat ze het horen? Je zit niet in een gevangenis, je kunt gewoon broodje maken als je lichaam dat nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
M'n moeder is boos omdat ik niet heb ontbeten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt door de tandarts!
Vanochtend ging m'n beugel eruit maar ik had me verslapen en toen had ik geen tijd om te eten, toen ik thuiskwam had ik geen honger meer.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal roept mn stiefvader me voor de lunch, hij riep alleen mijn stiefbroer en stiefbroertje ik denk dat ze eerder gaan eten omdat ze naar de bios zouden gaan, later rond 2en komt mn moeder thuis en mag ik niet meer eten
Maak zelf iets klaar! Bak een ei of zo.
Als dat niet mag, pak een paar glazen water dat helpt even.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eet wat fruit. Lekker gezond en het staat je trek in de avondmaaltijd niet in de weg.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
De hele dag nog niets gegeten? Geen wonder dat je nu sterft van de honger.

Je had al op z'n minst twee maaltijden gehad moeten hebben, dan had je het nu langer volgehouden.

Je leert het ook nooit he ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ga naar die vriendin en zeg; Als je nu niet snel weggaat, dan val ik dood neer van de honger!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg tegen je zus dat haar vriendin niet kan mee-eten en dat het toch echt tijd wordt dat jullie aan het avondmaal gaan beginnen of stel voor om allemaal iets minder te eten. Stel voor frietjes te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
afleiding zoeken.
de mens kan met gemak een tijdje zonder eten (lichamelijk gezien dan)
zodra je aan eten denkt gaan er al signalen naar je speekselklieren en spjvertering/maag waardoor het systeem "op wat hogere toeren zal gaan draaien"
je lichaam is ook gewend aan vaste eetpatronen.
als je altijd rond 6 uur eet dan zal je spijsvertering al klaar zijn om eten te ontvangen (alle sapjes staan al gereed)
maar als er dan niets komt zal je over de honger heen gezet worden en zal het verdwijnen.
bij het slapen gaan moet je dan op je linkerzijde gaan liggen of op je rug dan heb je het minst last van een honger gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag of je het toetje als eerste nu mag opeten.
of drink even wat extra drinken.
en dan kan je wachten op eten.

Maar voortaan ook wat eerder op de dag even normaal eten, even smorgens in ieder geval een stuk brood ofzo. en tussen de middag ook.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige toetje dat ik hier thuis krijg is een zo een kers, dat snoepje ken je die?
rebecca
13 jaar geleden
geen vla of yoghurt in huis? kan je niet stiekum een koekje pakken ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn volkorenkoekjes van mijn stiefvader, die lust ik niet
rebecca
13 jaar geleden
als je echt honger hebt,. is het beter dan niets toch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wel ja,
Maar ik mag ze sowiezo al niet eten dus ik ben bang dat ie door heeft dat ik er een gegeten heb
rebecca
13 jaar geleden
nou ja, dan maar wat drinken en eten wachten op eten
rebecca
13 jaar geleden
ik bedoel even wachten op eten
Tja,, ik ben benieuwd hoe oud je bent. En volgens mij ga je van een dagje eten niet dood. Is het niet een idee dat jullie samen delen van wat de pot schaft? Een blik groente erbij kan heel wat magen vullen of wat brood/beschuit/toast. Dat vult iig jouw maag en die van anderen. In het gezin waar ik opgegroeid ben was het zeker geen vet pot maar mensen konden altijd blijven eten dan maar wat extra aardappelen of groentes(wat het goedkoopste was) erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja het beste is dat je samen met je stiefzus iets wat je kan bereiden en delen met vriendin. Aan vriendin verondschuldigen voor het gedrag van je ouders dat ze zo moeilijk doen voor een extra bord eten. En je vader vragen hoe zou hij voelen om zo behandeld te worden als die ergens uitgenodigd zou zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijntje speed of coke doet wonderen ;)

En anders, COLA (light) drinken! Ook dat helpt enorm!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef je ouders groot gelijk.
Als je de hele dag niks eet, heb je honger.
En als het avondeten dan wat later wordt, val je natuurlijk om. Nogal wiedesl
Maar als je nu gaat eten zit je gelijk vol en eet je geen volledige avondmaaltijd meer.

Ik zou zeggen: Voel de honger maar eens goed, en laat het en les voor je zijn voor de volgende keer: Eet overdag normaal, dan kan je het ook hebben als er 'savonds eens wat later gegeten wordt.

En dan wordt het nu een paar glazen water naar binnen gooien om de lege maag te vullen voor korte tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beetjes vreemde reactie van je ouders je kunt toch wel een beetje van je eten afstaan bij onverwacht bezoek of maak een tosti maar moet die vriendin dan niet thuis gaan eten! vreemde situatie hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens. Het zou juist gezelliger met vriendin van (stief)dochter en haar met hart ontvangen. Heel vreemd. Als ouder je moet op ander manier je kind een lesje leren en niet laten verhongeren. Het is niet meer dan normaal dat je vriendin meeneemt!?
Als je van de dokter niet màg eten, is daar een reden voor, neem ik aan.

Wanneer dat het geval is, is het de vraag wàt je niet mag eten..

Zijn dat koolhydraten, vetten, eiwitten, of alles?

Als je alles verboden is..kun je water drinken, dan wel thee drinken om de honger te verdrijven.

Mag je een van de andere voedingsmiddelen niet, neem dàn voedsel waarin die specifieke bestanddelen ontbreken.

Als je niet kunt eten omdat er niet gekookt wordt, drink dan gewoon veel water of thee.

Groet,

Ton