Wat kan dit zijn?

De duim van mijn moeder tintelt sinds een kwartier. ze heeft bovenin haar duim geen gevoel meer, kan em nog wel bewegen. Ze maakt zich nu erge zorgen. Ik ben erg blij als iemand kan vertellen wat dit is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Steun je toevallig vaak op je ellebogen, bijvoorbeeld als je aan tafel zit, of als je in bed ligt te lezen? Stop daar dan eerst eens mee, om de beknelling van de zenuw die de pink innerveert te ontzien, want die zenuw loopt in je elleboog, aan de buitenkant, precies waar je op steunt en dus de zenuw afknijpt. Studenten hebben er vaak last van doordat ze langdurig met hun hoofd in hun handen en met de ellebogen op tafel boven de studieboeken gebogen zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heej,
dit antwoord gaf je exact ook bij iemand die tintelingen in de pink had! Opmerkelijk.
Door op je elleboog te steunen is het niet aannemelijk dat je je nervus radialis afklemd. Deze gaat naar de duim en wijsvinger. Dit in tegenstelling tot de nervus ulnaris, die naar je pink gaat.
het antwoord wat je geeft is daarom mijn inziens niet juist.
- dus, sorry...

Andere antwoorden (2)

als het bij het tintelen van de duim blijft, dan is er niet veel aan de hand. als er meer tintelingen ontstaan, of zelfs gevoelloosheid, dan is er meer aan de hand. als je het niet vertrouwd neem snel contact op met de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is haar duim aan het slapen. Als je de duim de hele tijd beweegt gaat het misschien weg.