Mijn spierweefsel breekt af, wat houdt dit in?

Ze konden aan de bloeduitslagen zien dat mijn spierweefsel zich aan het afbreken is wat zijn hier de gevolgen van?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat houdt in dat spier-eitwitten in de urine terechtkomen.

Toegevoegd na 3 minuten:
De gevolgen zijn dat je rood-bruine urine krijgt. Ook kunnen je nieren beschadigd raken. Er moet dus wel degelijk ingegrepen worden. Daar heb je het hopelijk al wel met je huiarts over gehad. Zoniet, snel doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een verlies aan spierweefsel zorgt ervoor dat je lichaam over het algemeen minder strak eruit gaat zien.

Een verlies aan spierweefsel is jammer. Ten eerste maakt het je lichaam minder stevig, en je verliest wat kracht. Maar het vervelendste is je dalende stofwisseling.
Spieren verhogen juist de stofwisseling, omdat dit weefsel veel energie gebruikt, ook al beweeg je niet. Ofwel, wie veel spierweefsel bezit, komt minder snel aan, en valt sneller af. Spaar daarom dit weefsel door voldoende te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als dit zich doorzet, heb je op de duur steeds minder spiermassa, en dus steeds minder kracht.
en ook het hart is een spier, al houdt die het wel lang vol.
ik denk echt dat je hier met je arts(en) over moet praten.
schrijf je vragen op, en neem iemand mee.
Rieneke1
13 jaar geleden
Het is beter, dat je hierover een arts raadpleegt. Van ons krijg je slechts verhalen uit de 2e hand te horen, wij zijn allemaal leken.