Striae op rug verwijderen, kan dat?

Mijn zoon van bijna 17 is het laatste jaar bijna 20 cm gegroeid en heeft nu over zijn hele rug flinke striae. Ik weet dat dit niet vanzelf zal verdwijnen. Is er iemand die ervaring heeft met behandelingen hiervan (niet nu, maar op termijn)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.1K

Het beste antwoord

Ben bang,dat het niet lukt,zie onderstaande verklaring van wiki.
Striae zijn strepen die op de huid van het lichaam kunnen ontstaan als iemand snel dikker wordt. Het bekendste voorbeeld is dat van striae op de buik van een vrouw tijdens een zwangerschap. Ze kunnen echter ook ontstaan op borsten of dijen als deze sneller groeien dan de huid kan bijhouden. Een ander voorbeeld van een doelgroep waarbij het ook vaak voor komt is bodybuilders, door de snelle groei van het spierweefsel wordt het vel uitgerekt en kan daardoor Striae verschijnen.

Het bindweefsel wordt onderhuids door te grote spanning verscheurd, wat niet pijnlijk is, maar wel leidt tot paarsrode strepen die na enige jaren in witte littekens overgaan. De strepen zijn meestal wat zigzaggend maar lopen ruwweg parallel aan elkaar en aan de lichaamsas.

Striae zijn onschuldig maar worden door de meeste mensen als ontsierend ervaren; een effectieve behandeling is echter nog niet gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is inderdaad niets aan te doen. Er zijn veel fabeltjes en middeltjes in de handel die een hoop beloven, maar die kosten alleen maar geld. Dus geen olie, vit e creme of massage zal de striae laten verdwijnen.

Als de striae net is ontstaan zijn de strepen vaak rood of paars. Over tijd zal dit vervagen naar wit en dan ook veel minder opvallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je doet er niets meer aan, omdat onderhuids bindweefsel 'scheurt' en dat is niet meer te herstellen.

Wel is het zo, dat over een aantal jaren de littekens minder worden.

Helaas, hij heeft de pech dat hij zo veel is gegroeid in zo'n korte tijd.