hoe vruchtbaar is een man als hij vanaf zijn 15e (nu 41) stevig drinkt en ook verslaafd is geweest en nu nog amfetamine gebruikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mag hopen dat je niet van plan bent met zo iemand een kind te verwekken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het zou lukken zeker wel. mijn vraagstelling is natuurlijk een beknopte schets. het drinken is inmiddels vooral malt bier,de zware verslaving is al een aantal jaren overwonnen en dat hij regelmatig amfetamine gebruikt vind ik persoonlijk geen probleem.....
t zal je wellicht wat verbazen maar voor mij is hij de mooiste mens op deze hele wereld innerlijk en uiterlijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar was ik al bang voor. Het is natuurlijk je eigen keuze, en waarschijnlijk zit je helemáál niet te wachten op oordelen van vreemden, maar je kunt je waarschijnlijk ook voorstellen dat het beeld dat je schetst zorgelijk klinkt. Ik ben geen anti-drugsfundamentalist, maar amfetamine is - zeker op lange termijn - niet bepaald onschuldig, vooral vanwege het risico op psychoses. Hoe mooi iemand innerlijk en uiterlijk ook is, persoonlijk zou ik dit - vooral als er een kind in het spel is - beschouwen als een tijdbom. Ik wens je in ieder geval veel geluk! En een tip: dit lijkt me wel een geval waarbij vruchtbaarheidsonderzoek (specifiek van zijn zaad) nuttig kan zijn. Normaal wordt er een jaar gewacht voordat er onderzoek wordt gedaan als het niet lukt, maar het is zo'n eenvoudig onderzoek om te kijken hoeveel beweeglijke zaadcellen je partner heeft, dat dat vast nu al gedaan kan worden, met deze aanleiding. Dan weet je in ieder geval hoe jullie kansen liggen. Nog één ding, en je weet zelf uiteraard het beste of dit een issue is: amfetamine kan ook de oorzaak zijn van erectieproblemen. Dit hoeft niet het geval te zijn, en je hoeft hier geen informatie over te geven, dit gaat ons niets aan! Ik noem het alleen als een heads-up, mochten er onverhoopt problemen zijn op dat gebied (toch wel een belangrijke factor om een kind te verwekken) dan weten jullie wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt volkomen gelijk naveltje!..ik heb te vlug mijn antwoord gegeven op een niet gestelde vraag,..sorry hiervoor!
ik zou echt eerst even bij een arts navraag gaan doen ,deze kan de man die jij bedoelt een sperma test laten doen en dan hebben jullie de uitkomst zo!

Het beste antwoord

Alcohol is heel slecht voor de kwaliteit van het zaad. Drugs in veel mindere mate. Hoe het zaad van de genoemde man zal zijn, is prima vast te stellen middels een test in het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt. De enige manier om te zien hoe vruchtbaar je als man nog bent na die jaren is door een eenvoudige spermatest te laten doen in het ziekenhuis. Potje vullen, wegbrengen en even wachten op de uitslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je voor een eerlijk en objectief antwoord op mijn vraag

Andere antwoorden (4)

Ik zou zeggen: niet vruchtbaar genoeg om een goede kandidaat te zijn als spermadonor, en niet onvruchtbaar genoeg om anticonceptie achterwege te laten als je geen kinderen wilt.

Maar serieus: de dingen die je noemt zijn slecht voor mannelijke vruchtbaarheid. Maar hoevéél effect dat heeft bij een individuele man, dat valt niet zo gemakkelijk te voorspellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans is klein. Een man die al zolang drinkt heeft over het algemeen veel minder zaadcellen en afwijkende zaadcellen, dus een grote kans op een kind met een handicap.

Maar op deze leeftijd is het sowieso al moeilijk voor een man om nog vruchtbare cellen af te geven. Er is maar een hele kleine kans op een (gezonde) baby.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in elk geval nog te vruchtbaar om geen anticonceptie te gebruiken bij gemeenschap!...arm kind dat hieruit geboren word!...ook mannen hebben een verantwoording in deze ,en dit soort mannen al helemaal!...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een typisch antwoord op mijn vraag...
die ging over vruchtbaarheid. ik ben geenzins geïnteresseerd naar wat anderen denken te moeten vinden over iets waar ze de details niet van kennen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker een typisch antwoord. Zeker geen antwoord waarop de vraagsteller zit te wachten. Als ze een waardeoordeel had gewild, zou ze daar wel om gevraagd hebben.
De vruchtbaarheid kan alleen met een zaadtest worden aangetoond. Hoe vruchtbaar een man is hangt ook af van de uitgangssituatie. Wil je juist wel of geen zwangerschap van deze man? Zo ja, dan moet je je afvragen hoe hij als vader zou zijn met zo'n drankgebruik en amfetamine gebruik. Wil je geen zwangerschap dan zou ik niet uitgaan van een eventuele onvruchtbaarheid van die man, maar in elk geval zelf voor anticonceptie zorgen.
Verder is het zo dat drugs geen goede invloed hebben op de vruchtbaarheid, en stevig drinken ook al niet. Als hij vader wilt worden zou een aanpassing van zijn levensstijl aan te raden zijn. Zaadkwaliteit kan zich nog verbeteren.