Hoe kan ik deze het best verwijderen?

Ik heb regelmatig last van kleine bultjes (wratjes?) in mijn hals waar mijn ketting zit. Heb al zitten googlen en het schijnt onschuldig te zijn maar ik vind het erg ontsierend. Zijn er soms "Klazien uit Zalk"-methodes om deze te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.5K

Het beste antwoord

Het zijn steelwratjes oftewel fibromen, die vooral op 'schuurplekken' ontstaan.
Ik laat ze zelf altijd gewoon zitten, ze verdwijnen wel weer, maar bij vorige vragen zag ik allerlei antwoorden van mensen die ze met nagelknippers afknipten, inwreven met thuja-olie, afbonden met een touwtje, wat ook allemaal wel leek te werken.

Hier vind je er meer info over:
http://www.medischforum.nl/viewtopic.php?t=5277
http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo.pl?cgifunction=form&fid=1131049351
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel!

Andere antwoorden (5)

Misschien dat je een lichtje allergie hebt voor je ketting ( ik weet niet waar hij van gemaakt is ).
Maar het lijkt me slim om ermee naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop doorzichtige nagellak en smeer dit elke dag rijkelijk 2 keer op en om het wratje. Goed aansmeren. Binnen 1 tot 2 weken vallen ze eraf zonder pijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat gewoon de ketting eens een paar dagen af.
Dan weet je gelijk of het daar aan ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Draag eens een tijdje een andere ketting en kijk of je er daar ook last van hebt..zo niet..dan zit het in het metaal, de stenen, of andere materiaal waaruit je ketting bestaat.

Heb je er daar ook last van..dan kan het zijn dat je een extra gevoelige huid hebt. En dan luidt mijn advies..draag een tijdje helemaal geen kettingen meer.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien betadine. helpt ook bij waterwratjes. Lijken jouw bultjes daarop?