Hoever mag een 16 jarige jongen gaan tijdens een verhoor tegen een 14 jarige?

Dat meisje loog tegen mij, ik wil graag de waarheid weten, dat wil ik doen doormiddel van een verhoor via msn, dus geen face to face contact.

Maar mijn vraag is:

Hoever mag ik gaan in dat verhoor, ik heb gezegt dat ik niet kwaad/boos zou worden op haar.

Het is zegmaar een soort van politie verhoor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor degene die mijn vorige vraag al beantwoord hebben, heel erg bedankt. Alleen ik merkte dat ik deze vraag verkeerd gesteld had en het dus net leek ofdat ik haar wat aan zou doen, als ze loog en dat is echt niet mijn bedoeling.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het is een verhoor op kinderniveau, kan ze het niet aan stop ik direct.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, ik kan bij haar precies voelen wat ze denkt, ook al zie ik haar niet. Ik heb bij haar zo'n gevoel: ik weet of ze liegt ofdat ze waarheid spreekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ weethetnietmeer: Dat denk je maar. Niemand kan precies weten wat een ander denkt of voelt. Zelfs als je elkaar face-to-face spreekt kan er spraakverwarring ontstaan. Zelfs als je elkaar al jaren kent! Pas op met dit soort conclusies trekken en zeker met dwang op wat voor manier dan ook naar welke mensen (van welke leeftijd) dan ook!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat dat mens met rust, en ga lekker buiten spelen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dounja: helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 voor Dounja, en voor Fargh. Zeker via MSN zijn er gewoon verschillende aspecten van intermenselijke communicatie die niet overkomen (gezichtsuitdrukkingen bijv.). Je kunt dan ook niet precies weten of het wel helemaal is zoals jij denkt. Zware discussies via internet kun je dan ook maar beter vermijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dounja heeft gelijk
iets van 70% procent is van een gesprek loopt toch via non verbale communicatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
le0n als je het als antwoord had gegeven I.P.V. een reactie had je van mij ZEKER een + gekregen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@vanessa, das te prive

Antwoorden (17)

Misschien is waterboarding iets?
Maar om even serieus antwoord te geven, lijkt mij een verhoor TOTAAL niet op zijn plaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dit kun je niet doen, het is teveel druk wat je dan op zo'n meisje legt. Ookal zeg je direct te stoppen... dat maakt niet uit. Als je al weet dat ze liegt, dan is het verhaal toch af, wat maakt het uit dat je perse wil dat ze het tegen je zegt.

laat haar lekker met rust en ga door met je leven, ga niet 14 jarige meisjes aan een verhoor onderwerpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een verhoor geven omwille van leugens gaat toch wel wat ver vind ik! Als je ze gelogen heeft gewoon vragen waarom! En zeggen dat je het niet fijn vond van haar wil ze je er niet op antwoorden laat haar dan gewoon!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt geen enkel recht om wie dan ook te verhoren!
Wees wijs en laat het gewoon voor wat het is, vergeet haar en ga gewoon lekker door ,met je eigen leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is heel simpel: niet. Het is niet oké om mensen te verhoren. Je kunt haar vrágen naar de waarheid, en zij kan daar wel of niet antwoord op geven. Dat is alles.

Ben je niet wat te oud om politietje te spelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij mag niks doen. Minderjarigen mogen nog geen verhoor houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niet aan beginnen, je kunt jezelf zo mooi in moeilijkheden brengen! Je bent hier wel in Nederland, en niet in één of anders oosters land!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij mag dat meisje best vragen stellen en ook vragen waarom ze tegen je gelogen heeft, maar zij mag ook best jouw SMS'jes wissen en je telefoonnummer blokkeren als ze je irritant vindt.

Of bang worden van jouw gedram en tegen haar ouders zeggen dat je aangepakt moet worden omdat je haar aan het stalken bent.

Dit soort dingen doe je niet via de telefoon. Ga haar gewoon vragen wat er nou precies aan de hand was en waarom ze niet gewoon de waarheid vertelt.

Of zet het van je af en laat haar links liggen. Als je haar een leugenachtige meid vindt, hoef je toch niks meer met haar te maken te hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij denkt dat ze tegen jou gelogen heeft en nu denk je dat ze dat niet zal doen als je haar "verhoort"? Alleen het gebruik van de term geeft aan dat je niet helemaal spoort op dit gebied.
Als je iets uit wilt praten, doe dat dan face to face, of laat het zitten.
Nog iets: 'als ze het niet aankan dan stop ik' - dat zou al te laat zijn, want dan heb al schade aangericht. Dus je kunt dit niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon normaal uitpraten en zeggen dat je weet dat ze liegt
Waarom een verhoor????
ronron1212
13 jaar geleden
Er spoort iets niet als je denkt dat je mensen moet/kunt/mag verhoren. Zo ga je niet met mensen om (behalve dan als ambtenaar met een verdachte, dan is het een noodzakelijk kwaad).

Ok, het is vervelend dat ze tegen je loog, maar achter de waarheid komen doe je met een normaal gesprek. En na afloop van dat gesprek, heb je 1 keus: wat ze zegt accepteren en doorgaan samen, of niet accepteren en stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als 16 jarige moet je toch inmiddels weten dat er gelogen wordt en dat niet altijd iedereen eerlijk tegen je is?
en zo niet dan krijg je als je volwassen bent nog een moeilijke tijd.
Je kan toch niet zomaar iedereen gaan 'verhoren' als hij tegen je liegt

Toegevoegd na 4 dagen:
dan ben je je hele leven bezig met verhoren/verhoord worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wederzijds moeten jullie internet niet misbruiken.
Misbruik kan aangegeven worden bij een provider of beheerder van een site.

Het beste is om de ,,wijste,, te zijn en haar accounts te verwijderen en haar te blokkeren, en zij kan dat ook het beste doen.

Het leven speelt zich af in de werkelijkheid.
Of is je virtuele ego aangetast doordat je deze discussie met meerderen voert.

Je krijgt hier alleen maar antwoorden die je niet wilt lezen.
Je hebt geen enkele rechten in deze en dien je te gedragen conform de forumregels of de richtlijnen van de provider.

Natuurlijk zijn wij allen wel benieuwd hoe deze zaak is opgelost. En als je trots bent op de manier waarop het opgelost is, dan willen wij daar graag deelgenoot van zijn.

Dat maakt dan jouw vraag compleet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand niet eerlijk tegen jou is, is dat niet prettig..voor jou maar zeker geen misdrijf.

En verhoren màg en kùn je ook absoluut niet doen.

In het strafrecht is het zelfs zo dat een verdachte 'mag' liegen en draaien teneinde zijn straf zo laag mogelijk te laten worden. Liegen door de verdachte is namelijk niet strafbaar..echter wèl door de getuige(n)

Dus mag je een meisje van veertien jaar dat alleen maar een, in jouw ogen, onwaarheid heeft verkondigd, niet als een soort politieagent gaan 'verhoren'

Laat dat meisje maar lekker met rust..ze is net als jij..nog een kind.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind de term "verhoor"nogal heftig klinken.
Waarom denk jij überhaupt het recht te hebben om haar te verhoren? Ben jij een autoriteit? Dacht t niet!
Als je er achter bent gekomen dat ze tegen je heeft gelogen, dan kun je daarover met haar praten, en ik kan me voorstellen dat er bepaalde emoties boven tafel komen. Dit is niet erg, jij bent ook maar een mens, maar hou het fatsoenlijk, en ga zeker niet intimideren.

Bovendien: via msn is het makkelijk op opnieuw te liegen, ik zou er bij voorkeur voor kiezen om op een nette manier met iemand persoonlijk te praten.
En als zij dit niet wil, dan heeft ze hier alle recht toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een idee, zeg. Denk eens na en gebruik je verstand. Laat dat meisje met rust en doe niet alsof je ver boven haar staat. Een verhoor. Hoe haal je het in je hoofd. Je hebt geen enkel recht daartoe.
Als ze gelogen heeft, dan is dat jammer maar dat geeft jou geen enkel recht. Het enige recht wat je hebt is haar verder met rust te laten. Dat ze tegen je heeft gelogen zegt genoeg. Ze heeft duidelijk niet zo veel belangstelling voor jou als jij voor haar. Trek je conclusie en ga wat anders doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag helemaal niks, dus ook geen "verhoor". Je kan jouw conclusies trekken, meer niet, net zo als wij allemaal als je denkt, dat iemand liegt.