Past All bran mini break in een dieet?

Kom net van de supermarkt. Ik had honger (je kent het wel?!) En heb all bran mini break gekocht. Het bevat 96 cal. per zakje. Nou vroeg ik me af als je dat een keer per dag pakt of dat slecht is als je aan het lijnen bent, aangezien er best veel suiker in zit.
Ik weet dat er betere alternatieven zijn, maar dit leek me handig tijdens het werk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ken ik zeker wel :-p maar al te goed..!

Het beste antwoord

Je bent in ieder geval heel goed bezig door ingrediëntenlijstjes te bestuderen.

Alles bij elkaar is zo'n portie All-Bran Mini Breaks geen calorieënbom. Echter, door het hoge gehalte aan suikers en de volstrekte afwezigheid van vitamines en mineralen is het een onvolwaardig product, waar je eerder honger van krijgt dan dat het de honger stilt. Die 5 gram vezels (hoezo 'all bran') stelt nauwelijks iets voor qua gezondheid. En vergeet het kunstmatig geharde plantaardige vet (2 gram) niet.

Wat mij betreft is All-Bran Mini Breaks junkfood met een misplaatste gezondheidsclaim. Neem liever een stukje fruit, een handje noten of een volkoren boterham met kaas. Dan stil je je honger beter en ook nog eens met echt, volwaardig voedsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie je dat dacht ik al. Ben ik toch weer in die "gezonde" nieuwe tussendoortjes getrapt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang van wel, ja. Als je denkt te weinig vezels binnen te krijgen dan kan het helemaal geen kwaad om je voeding aan te vullen met zemelen maar het is gewoon veel gemakkelijker om volwaardige voeding te eten omdat daar grotendeels de nodige en en vooral ook vitamines en mineralen in zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het gaat verder allemaal prima. Ik eet verder goede maaltijden, volkorenbrood, bonen, fruit e.d toch bedankt voor de tip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan doe je het helemaal niet slecht en af en toe eens over de schreef moet kunnen. Doe ik ook, hoor. Portie gehalveerde aardbeien met slagroom waarin een scheutje Grand Marnier, bijvoorbeeld. Als je zondigt, doe het dan goed. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mmm klinkt lekker, ik ga dadelijk ook een glad witte wijn pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe een glas met je mee maar dan met rood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rood is gezonder, daar weet ik alles van (en vaak ook lekkerder)
Bedankt voor je adviezen!

Andere antwoorden (3)

Als je iedere dag één zakje pakt, kan het zeker geen kwaad. Er zit maar 8% van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid in, wat niet veel is.

Ook zitten er veel vezels in, wat erg goed is voor de darmen. Het past dus in een dieet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal past dat wel binnen een dieet. Maar beter is om niet met een lege maag naar de winkel te gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een appel is beter, maar als jij door zo'n mini break makkelijker de rest van de dag je dieet volhoudt, is het toch prima?