klopt het dat het collageen van je huid afgebroken wordt bij een temparatuur van 50 graden?

is de sauna dan echt wel goed voor de huid, of verouderd het dan toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een sauna is echt wel goed voor je huid. Door het verwarmen van het collageen trekt je huid strakker en ziet er jonger uit.
Je hebt het over afbraak bij meer dan 50 graden. Dat geloof ik graag maar daar heb jij dan geen last meer van.

De lichaamstemperatuur is normaal 37 graden. Verhoging 37.5/38.5. Koorts is + 38 graden. Dit kan gaan tot pakweg 41,5. Dit overleef je eigenlijk al niet meer.
Met andere woorden, je lichaam kan nooit boven de 50 graden uitkomen.