wat is een normale bedtijd voor een 16-jarige?

wat is gezond? ik ga er 's morgens om 7 uur uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.9K

Het beste antwoord

8 a 9 uur. 8 is de juiste hoeveelheid voor de gemiddelde volwassene. Jij bent nog in de groei dus dan zou ik (jij) een uurtje langer slapen. Dan 'moet' je dus om 22:00 in slaap zijn. Dus de tijd die jij nodig hebt om in slaap te komen, zóver voor 22:00 uur 'moet' je naar bed. Bijvoorbeeld om 21:30.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

zoals je op deze website kan zien heeft een 16 jarige ongeveer 8 a 9 uur slaap per dag nodig. Dus als je elke dag om 7 uur opstaat.. reken maar uit.. dat is slapen tussen 9 en 10 uur 's avonds

Toegevoegd na 57 seconden:
excuus.. tussen 10 en 11 uur s avonds :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is normaal om een uur of 8 te slapen 's nachts. Als je maximaal om 11 uur naar bed gaat als je om 7 uur moet opstaan is dat voldoende en kan je gewoon normaal functioneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een volwassene heeft 7 uur slaap nodig.Dit stond pas op teletekst.Meer is niet goed,maar minder ook niet.Ik vraag me alleen af hoe je dat moet doen...precies 7 uur slapen.Als ik om 0.00 naar bed ga,slaap ik niet ala minuut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tussen 22.00-23.00 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga zo tegen 22.00 uur naar bed.als je dan nog niet kan slapen probeer dan n boek te lezen i.p.v. op je pc te chatten.als je maar in bed ligt,dan rust je in ieder geval al wel en val je zo in slaap.krijg je genoeg rust om de volgende dag weer uitgeslapen op te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt aan jezelf hoeveel slaap je nodig hebt. Ik kon als puber al nooit slapen voor middernacht,maar moest wel van mijn ouders het licht uit om 22 uur. Lag ik om 0.00uur nog met de zaklamp onder mijn dekens te lezen of met mijn transistorradio onder de dekens te luisteren. Ik had ook met mijn vriendin en vriend van mijn broer een walkie-talkie en daar lagen we dan mee te kleppen onder de dekens verstopt. We woonden niet ver van elkaar af nl. Voor mij kon de dag niet lang genoeg duren. Ik ben nu nog een nachtmens en slaap niet voor 2 uur. Ben echter om 6.30 uur weer fit als een hoentje! Ik heb het wel eens geprobeerd hoor, om 23 uur naar bed, maar dan slaap ik gewoon niet. Mijn zoon heeft precies hetzelfde. Hij is 15 en slaapt ook niet voor 0.00 uur. Hij moet wel zijn licht uit om 22 uur, zodat ik weet dat hij niet meer achter de laptop zit (want slaapt hij niet dan rust hij toch) denk je dan als moeder maar als ik na 0.00 uur eens ga kijken hoor ik hem op de trap al zingen of praten tegen zichzelf.
Die heeft nog zoveel energie als hij moet slapen en is net als ik weer kwiek en fit `s morgens om 6.30 uur. Als hij eens per ongeluk om 22.30 uur slaapt, dan heeft hij iets onder de leden en is `s morgens chagrijnig of snotterig.
amc
13 jaar geleden
De een heeft meer slaap nodig dan de andere.Het hangt er ook vanaf of je gelijk in slaap valt. Als je maar op ongeveer 8 uur uit komt.