Ik ben verslaafd aan soaps & series, Gooische vrouwen, S1NGLE, Voetbalvrouwen, GTST, wat moet ik doen?

Ik kijk alleen nog maar tv nu ik ook doordeweeks vrij heb, en mijn moeder wil dat ik ook eens wat ga doen maar ik verlang dan weer naar mijn trouwe vriend 'TV'. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Alleeen jij kan jezelf veranderen. Dus je moet besluiten dat je het ook anders wilt. En vervolgens in een keer een week lang je agenda volplannen met afspraken met je vrienden. Ben je zo van je gewoonte af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Zorgen dat je zsm de hele serie ergens op DVD vandaan haalt, en dan gewoon elke dag maximaal 2 afleveringen kijken tot de DVD's op zijn.
Tussendoor heb je dan nog genoeg tijd om eens wat te gaan doen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoontes moeten doorbroken worden. Spreek eens met wat vrienden af overdag. Of ga sporten. In iedergeval iets anders wat je leuk vind. Je zult zien als je dat een paar dagen gedaan hebt dat je, je veel beter voelt en dan is het ook veel leuker om weer eens een serie te kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een verslavind hoeft niet slecht te zijn. Ik verlang ook de hele dag naar het spelen van computerspelletjes. Maar op het moment werk ik gewoon 40 uur per week en zie ik mijn vrienden ook met grote regelmaat. Ook help ik mijn moeder in het huishouden. Op stap ga ik ook 1 a 2 keer per week. Je moet een combinatie zoeken tussen je verslaving en andere activiteiten. Na al deze activiteiten hou ik 20 uur gemiddeld over met te doen wat ik het liefst doe. Gamen!

Toegevoegd na 1 minuut:
( 20 uur over per week om te doen )

Toegevoegd na 1 minuut:
( 20 uur over per week om te doen )

Toegevoegd na 1 minuut:
( 20 uur over per week om te doen )

Toegevoegd na 1 minuut:
( 20 uur over per week om te doen )

Toegevoegd na 1 minuut:
( 20 uur over per week om te doen )

Toegevoegd na 1 minuut:
( 20 uur over per week om te doen )

Toegevoegd na 1 minuut:
( 20 uur over per week om te doen )

Toegevoegd na 1 minuut:
( 20 uur over per week om te doen )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
TV kijken is niets mis mee.
Gewoon beetje discipline opbrengen en jezelf 1 of 2 uur TV per dag te gunnen bv. van 19-22. Kan je er iig, naar uitkijken. heb je de hele dag om andere leuke dingen doen en dan tijdens de TV-uurtjes kan je jezelf vermaken met je favoriete series.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel papieren zakdoekjes en flessen witte wijn inslaan en lekker genieten! Veel leuker dan ergens iets van opsteken,hoewel....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de tv verkopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen die aan dit ' vraag en antwoord' spel meedoen, zullen je wel begrijpen. Als je de reacties van sommigen ziet, lijkt het of ze dag en nacht achter hun internetrobotje zitten!
Ik ( soms) ook wel eens hoor. En o.a. omdat ik zo'n hekel aan ' bij de tv hangen' heb. En als mijn partner ( bv gedurende de komkommertijd..) dan naar sport, cultuur of weet ik het wil kijken, duik ik maar weer even in mijn vaste bezoekplekjes!
Ik vind je vraag wel heel goed! Het kan iedereen aan het denken zetten.
Bijvoorbeeld:
- maken we het ons te makkelijk met al die apparatuur?
- zakken we in een verslaving?
-Is ons leven misschien te saai?
En zo kan ik nog honderden vragen bedenken!
Het beste van alles lijkt me, dat je je ervan bewust bent waarom je ( zo vaak) kijkt en afweegt of dit wellicht een onverstandige keuze is.
Alles begint bij bewustwording. Pas daarna kun je een keuze maken.
De uitkomst is goed, als hij past bij je persoonlijke omstandigheden! Daar is geen algemeen concept voor te noemen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou iemand kunnen vragen om je tv uit huis te plaatsen voor (on) bepaalde tijd en dan ontdek je misschien andere bezigheden.
13 jaar geleden
koop de dvd's kijk er een heel weekend

komt het vanzelf je neus uit?

Toegevoegd na 1 uur:
kijk er een heel weekend naar*