ja dat is het
milde shag is gebleekt
en zware shag niet
maar om kort te zijn ze zijn beide slecht
roken veroorzaakt vele ziektes
dus beter niet roken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle tabak is bewerkt met allerlei geur-, kleur- en smaakstoffen, zware ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep...allemaal troep en t stinkt ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedanktt voor het beantwoorden

Andere antwoorden (10)

Misschien dat je van milde shag een of twee maanden later longkanker krijgt? Nou als dat zo is heb je dat toch lekker meegepakt, dus zeker proberen die milde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je het niet in de brand steekt, zijn beide niet slecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is beiden op zich even slecht.
Soms stappen rokers van zware shag (of sigaretten) over op halfzware (of "light") met het idee dat dat minder ongezond zou zijn.
Het gevaar is dan dat mensen dieper gaan inhaleren en de rook dus dieper in de longen komt, wat slechter is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Nee. Is allenbei gewoon volkomen klotetroep met dat je draaan doodgaat. Maar ja, tegelijk, weet je wel, de hele leven, dat je ook draaan doodgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iedereen hierboven zegt dat roken slecht is en ja dat is ook zo.
maar stel je voor iedereen stopt met roken hoeveel inkomsten de overheid dan kwijt is van elke pakje sigaretten/shag gaat zoveel % naar de overheid. dus als iedereen stopt moet er nog meer bezuinigd worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag suggereert dat de ene shag beter zou zijn dan de ander. Nou wordt wakker. Er is geen enkele shag die goed voor je is. Het is allemaal troep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met milde shag kom je doorgaans minder snel aan je nicotinebehoefte , zodat je daardoor meer gaat roken.
Dat meer roken om aan dezelfde nicotine te komen is niet handig, omdat roken per definitie schadelijk is.
Mulde en lichte rookwaren hebben meestal een verlaagd nicotinegehalte.
Nu vraagt het lichaam niet om teer.
Die krijg je toch wel mee.
Het klinkt bijna banaal, maar light-rookproducten zijn af te raden als ze een lager nicotine -gehalte hebben.
De enige - bijna krankzinnige - raad die ik je als je niet wilt stoppen met rojken kan geven, als je light of mild prettiger vindt, om de verminderde nicotine-inname te compeneseren met nicotine kauwgom.
Ik geef dit advies dan ook puur uit chemisch oogpunt, in alle toonaarden wil ik je duidelijk maken dat stoppen met roken de enige verstandige raad is die ik je kan geven.
Mensen die roken om zodoende een joint te kunnen gebruiken, dat kan ook met een waterpijp.
Je krijgt dan geen teer en nicotine binnen.
Ook canabis laat echter zijn sporen na, het is echt schadelijker dan menigeen denkt, dat heeft te maken met het feit dan de werkzame canabinolen beter oplossen in vet dan in water.
Het stapelt zich bij regelmatig/veelvuldig gebruik (meer dan een paar per WEEK) al op in je lichaam en ver..... je mentale vermogen behoorlijk.
Omdat dit echter langzaam gaat merk jij dat niet, je omgeving echter wel.
Dit laatste verhaal noem ik erbij omdat veel canabisgebruikers light willen gaan roken om de ongezonde werking van sigaretten te beperken.
Mijn adviezen en opmerkingen zijn NIET beledigend bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In lichte shag zit meer teer en minder nicotine. In zware shag meer nicotine en minder teer. Zeg het maar: wil je het risico op longkanker verkleinen en dat op een hartinfarct vergroten of andersom? Klinkt misschien cru maar toen ik jaren geleden nog rookte zou ik het precies zo geformuleerd hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt niet uit wat ze op het pakje zetten!
Zwaar
Light
3 kwart
mild
mentol
Welke sigaar, sigaret of shag je ook rookt, het verkort je leven!

Het is duur en het zorgt voor rommel en het stinkt!

Zo en nu eerst een shaggie draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat je in brand en in je mond steekt is SLECHT. Mild of niet.