strekpees letsels in tenen wat moet ik doen?

Op mijn MTP gewricht lopen strekpezen bij mij zijn ze niet gescheurd maar ze blijven niet goed op zn plek zitten die pezen verplaatsen zich. Wat moet ik nu doen?

Toegevoegd na 15 minuten:
De strekpezen bewegen Zijwaarts.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hoe is de behandeling van een hamerteen?
Door de samenhang van de klachten met schoeisel kun je met schoenen met een hogere zgn. ‘tenenbak’ of een tenenbak van heel zacht en soepel materiaal, de klachten verminderen. Verder zijn er handige hulpmiddeltjes op de markt om drukplekken te ontlasten en de teen in een betere positie te houden. Denk aan likdoorn pleisters en zgn. orthesen, die podotherapeuten kunnen aanleggen. Als er pijn en eelt onder de kopjes van de middenvoetsbeentjes bestaat, kan een steunzool met een verhoging hier net áchter, de druk verminderen en de teen in een wat betere positie brengen. Toch valt het niet mee om iedere dag iets tussen of op je tenen te moeten doen om de pijn te verminderen. Er zijn ook simpele operatieve oplossingen: de hamerteen correctie.