Op je tong en in je mond leven talloze bacteriën (die daar goed werk doen). Als je wakker bent, slik je vaker, eet en drink je af en toe wat, en zo spoel je alle 'afval' van die bacteriën weg, dat gebeurt in je slaap niet.
(Daarnaast kan wat je gegeten hebt invloed hebben, denk aan de beruchte knoflookadem.)
Vaak is het gelijk weg als je wat eet of drinkt.

Als je de hele dag uit je mond ruikt, is er sprake van halitose, en ook daar is wat aan te doen, zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste mensen slepen met hun mond open, dit heeft te maken met verslapping van je aangezichtsspieren.
Het gevolg daarvan is dat je mond uitdroogt, bacterien krijgen dan kans zich te vermenigvuldigen en daardoor ruik je ´s morgens uit je mond.
Het speeksel in je mond bevat een lichte bactericide, de bacterien kunnen zich dan niet zoveel vermenigvuldigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry slepen moet slapen zijn