Haar uitval, wat is er?

Heb de laatste tijd heel vaak dat als ik met me handen door me haar ga ik gelijk een hele hand vol haar heb. als ik douche en me haar was dus ik ga erdoorheen met shampoo zit echt me hand onder 15 plukken haar zowat, is dit stress of wat kan ik hier tegen doen?.ik heb overigens wel lang haar (30cm. ong) en slag/krullen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (5)

Bij een normale haargroeicyclus hoort haaruitval: het is 'normaal' als 50 tot 100 haren per dag uitvallen, maar als de kwaliteit en kwantiteit steeds meer achteruit gaan is ingrijpen geboden.

Zeer waarschijnlijk maakt je lichaam een hormonaal veranderingsproces door. Dat kan plotseling haaruitval ontstaan.

Wordt het echter steeds erger, waarbij je echt hele plukken verliest, dan is het zeer raadzaam om naar een huidarts te gaan. Er kan sprake zijn van een ijzertekort of andere stoornissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb pas op tv gezien dat een meisje/vrouwtje een haar ziekte heeft en binnnen 4 maanden bijna kaal was geworden en het haar ook niet meer terug komt.
Ze had ook steeds plukken haar in haar handen als ze met haar handen door haar haar ging en met haar borstel door haar haren ging.
Dit is een onverklaarbare haar ziekten.
Het is jammer dat ik niet meer weet op welke zender dit was, want ik had het graag voor je als link er bij willen zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je alopecia bedoelt.
http://www.huidinfo.nl/alopeciaareata.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alopecia_areata
Haaruitval en kaalheid zijn veel voorkomende problemen. Er zijn verschillende vormen en oorzaken van haarverlies:in onderstaande link worden ze besproken
fremar
13 jaar geleden
Ik kan niet beweren het fenomeen te hebben onderzocht, maar heb het wel aan den lijve ervaren.
Nog maar kort geleden heeft mijn partner een bevriende arts benaderd, nadat hij geconstateerd had , dat er ineens enorm veel haren op mijn kussensloop zaten.
( Overleg had betekend dat ik zo'n vraag had tegengehouden..)
Ik moet toegeven, dat het wel erg veel was, op dat sloop. Hele plukken.. Net of iemand met een scheermesje was langs geweest!
De vriend stelde een aantal vragen: (algemene vragen over de verdere gezondheid) en zei dat er volgens hem geen reden tot ongerustheid was.
Iedereen heeft wel eens een periode dat het haar extra uitvalt.
Zelf vond ik het geen afdoende antwoord. Te zijner tijd toch een reden eens wat meer hierover te lezen. Te zijner tijd, wat aangeeft dat het geen ' paniek' is. Dan hadden we wel een andere boodschap gekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan een vorm van stress zijn maar het kan ook te maken hebben met je voeding. Ook zwangerschap en je hormoonhuishouding kunnen haaruitval beinvloeden