Hoe komt het dat zweet niet stinkt bij sommige volwassen mensen?

Op www.huidweb.nl en de site van mens-en-gezondheid las ik dat zowel de eccriene als de apocriene zweetklieren geurloos zweet produceren, dat (vooral onder de oksels) gaat ruiken door bacteriën op de huid die het transpiratievocht afbreken.

Bij mij dus niet, geen vieze geurtjes door zweet! En ik ken nog een paar mensen die nooit naar zweet ruiken. (Met mijn neus is niets mis, hoor! :))

Hoe zou dat komen? Ik eet en drink niet supergezond, dus dat kan het niet zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Hier zie je een site met informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor de link! Op de site staat dat bacteriën de stank veroorzaken. Zou het kunnen dat sommige mensen die bacteriën niet hebben?

Andere antwoorden (2)

omdat je niet veel beweegt, misschien zou het dat zijn. Misschien doen ze heel vaak deo om het zweet niet te ruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan te maken met wat je eet, bijv als je veel kruidig voedsel eet, zoals veel uien danwel knoflook, zal je zweet ook zo naar ruiken, om niet te zeggen dat dat ook voor je adem geldt.
En natuurlijk een slechte lichamelijke hygiene geeft stinkende zweet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat klopt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik eet juist veel knoflook, omdat ik dat erg lekker vind!