Ook bij gapen gebruik je veel spieren en ook de spieren in je nek als je gaapt. Deze spieren zitten verbonden met de delen eronder dus schouder partij en soms is de beweging iets onverwachts en schiet er een spiertje even verkeerd en dan heb je een scheut te pakken. Soms blijf je hem ook nog wel eens voelen en dan heb je de spier verrekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij gapen spannen wat spieren aan dia vanuit de nek naar de bovenste 2 ribben gaan. Gapen is diep in en uitademen, en deze spieren helpen erbij.
Tussen die spieren gaan een aantal zenuwen richting schouder. Grote kans dat je hier even kortdurend iets beklemd wat je de voelt in je schouderregio.