Is mijn eskimo piercing ontstoken of is dit normaal ?...

Ik heb vanmiddag een Eskimo piercing late zetten en nu is mijn lip egt heel erg dik. Is dat normaal, want bij mijn vorige lip piercing (labret) was mijn lip niet zo extreem dik.
Kan het zijn omdat het een ander soort piercing is?
En heeft ook iemand een idee hoe groot de kans is dat een eskimo uitgroeit ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik had hetzelfde met het laten zetten van mijn tongpiercing. De plek waar de naald doorheen ging werd vastgehouden met een klem, waardoor er in dat gebied de bloedstroom werd afgekneld (of flink werd tegengehouden). Door en het prikken, ontstaat er zo'n genoemde traumazwelling. Ook een lip is erg gevoelig, dus het is zeker niet ontstoken, maar het is een natuurlijke reactie op de handelingen die nodig waren om de piercing te laten zetten.

Als alles goed is, neemt de zwelling binnen een aantal dagen (bij mijn tong was dat 2) af. Goed spoelen met mondwater na het eten, ontsmet je de in-/uitgang van de piercing aan de binnenkant van je lip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je 'm vanmiddag hebt laten zetten, lijkt het me niet zo gek dat je lip nu opgezet is. Houd het wel in de gaten. Als je het niet vertrouwt: terug naar de plek waar je 'm hebt laten zetten of naar de huisarts.

"De eskimo piercing is een beetje gevoelig.
Eigenlijk is een Eskimo een verticale Labret piercing in de onderlip, met als resultaat dat je aan de onderkant en bovenkant van de onderlip een balletje ziet.
Algemene geneestijd: 8 tot 10 weken."

Via de site in de bron kun je meer info vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, deze kan nu nog niet ontstoken zijn. Misschien is er iets meer kracht gezet bij het piercen, of zijn er veel haarvaatjes beschadigd.
Of deze gaat uitgroeien ligt eraan of ie diep genoeg zit. Ik had eens een z.g.n. Madison piercing, en deze heeft nog geen jaar gezeten, maar die had ook geen 'houvast', en dat heeft een Eskimo vaak wel.
Succes, en morgen heb je waarschijnlijk ook nog een dikke lip.. lekker veel ijs eten :-)