is het beter om na het tandenpoetsen de mond met water te spoelen danwel niet te spoelen?

en zodanig de fluoride beter het werk te kunnen laten doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Als je niet spoelt na het poetsen, heeft de fluoride langere inwerktijd.
We adviseren dit met name bij kinderen die veel kans op nieuwe gaatjes hebben.

- Lijkt me duidelijk dus...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is beter een weinig tandpasta te gebruiken en dit na het poetsen uit te spuwen of hooguit met een klein slokje water te spoelen.Opgelet te veel fluoride kan allergische reactie 's veroorzaken
fremar
13 jaar geleden
Ja, dat is beter, zo kan het nog even "inwerken": het maakt je glazuur wat sterker en doodt overgebleven bacteriën. Poets je mond daarom even met water, vóór het poetsen met tandpasta, zodat je de "grote" troep wel alvast kan wegspoelen op dat moment, want na het poetsen met tandpasta moet je dus niet spoelen. ;-)