Het blijkt dat we 20 miljoen mexicaanse griep vaccins te veel hebben gekocht. Hoeveel heeft dat de belastingbetaler gekost?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn 34 miljoen vaccins ingekocht voor 300 miljoen euro.
Daarvan zijn er ongeveer 12,5 miljoen in Nederland verbruikt en ongeveer 1,5 miljoen goedkoop is doorverkocht aan andere landen.
Blijven er inderdaad ongeveer 20 miljoen vaccins over die zodra de houdbaarheidsdatum overschreden is vernietigd zal worden tussen het chemisch afval.
Als we die 20 miljoen vaccins moeten verrekenen komt dit op ongeveer € 175 miljoen euro wat het de belastingbetaler heeft gekost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Lees het onderstaande citaat afkomstig van de link maar eens, en huiver als belastingbetaler.

"In juni 2009 heeft Minister Klink besloten 34 miljoen griepprikken te bestellen om Nederlanders in staat te stellen zich zo goed mogelijk te beschermen tegen deze pandemie die uit Mexico is komen 'overwaaien'. Zo zijn er voor iedere Nederlander twee vaccins beschikbaar. Normaal zou één inenting genoeg moeten zijn, maar wegens het feit dat het een nieuw virus betreft zijn twee inentingen nodig voor het opbouwen van voldoende immuniteit. De prikken, die de overheid zo'n 300 miljoen euro gaan kosten, zijn vanaf eind 2009 beschikbaar......"

Maarja, het 'huishoudboekje' van de staat werkt anders als het onze.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het leven is een gok.
hoeveel had het nederland opgeleverd als de vaccins wel nodig waren geweest.
zo wordt er elk jaar geinvesteerd in gezondheid van de nederlandse burger en sommige leveren geld/gezondheid op en andere zullen wellicht geld kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kosten Mexicaanse griepvaccin nog altijd niet openbaar.
Lees onderstaande bron voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ai nou in ieder geval heel erg veel. De exacte bedragen zullen ondanks dat er her en der wel iets over te lezen valt op het internet of in de bladen, echt wel als staatsgeheim bewaard worden.
Dus dat zal altijd wel een onzekere kwestie blijven hoeveel ons dat als belasting betaler gekost heeft.
Maar ga er maar van uit dat je er meerdere ferari s van kunt kopen.