Billendoekjes gebruiken voor de mond?

Kan het kwaad als je billendoekjes gebruikt voor de mond schoon te maken? Op het kinderdagverblijf deden ze dat, maar iemand zei laatst tegen mij dat dat niet mag

Toegevoegd na 1 minuut:
En waarom mag je ze niet in de wc gooien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.8K

Antwoorden (15)

je mag ze niet in de wc gooien, omdat dan de riolering verstopt kan raken, net als van maandverband enzo.
Die doekjes zijn van ander materiaal als toiletpapier, het lost niet zo makkelijk op. Daardoor kan het de boel blokkeren en verstoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zal geen kwaad kunnen maar of het nou fris is, er hangt toch een aparte geur aan die doekjes die je niet om je mond wil hebben lijkt mij. Daar zijn de zogenaamde smoelenpoetsers voor uitgevonden.Niet doorspoelen heeft te maken met het feit dat ze niet biologisch afbreekbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en wij gebruiken die doekjes inderdaad ook om mondjes en handjes schoon te maken. Daar is niks mis mee, wij gebruiken de lotiondoekjes van het Kruidvatmerk. Ik gebruik die doekjes op het werk zelf ook wel eens om mijn gezicht schoon te maken, als ik bijvoorbeeld een hele natte snotzoen heb gekregen van één van de kindjes, dus geen problemen. Waarom zou dat niet mogen? Die doekjes zitten hygiënisch verpakt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoon krijgt uitslag van billendoekjes gebruiken om de mond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is dan heel vervelend voor jouw zoon maar gelukkig hebben de kids bij mij nergens last van!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe weet je dat er niks mis mee is dan.
Ik zou toch maar eens navraag doen voordat jullie bij kindjes die niet van jezelf zijn iets gebruikt wat een andere bedoeling heeft.
Er zijn speciale snoetenpoetsers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, maar misschien wel iets om rekening mee te houden op een kinderdagverblijf, mochten ze wel (pas thuis) ergens last van krijgen
Cryofiel
13 jaar geleden
Als dát een reden is om iets niet te doen, moet je ook andere dingen verbieden waar sommige kindjes last van krijgen. Dus: geen melk, geen brood, geen sinaasappel, geen appel, geen banaan, geen kiwi, geen granenkoekjes, geen wol, geen zilver, geen zonlicht. Da's natuurlijk geen doen. Beter kun je zeggen: je mag gewoon alle dingen gebruiken, en alleen als er eens een kindje een bepaalde gevoeligheid heeft, dan houd je er *bij dat ene kindje* rekening mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist!
De regels en protocollen zijn allemaal al zo belachelijk streng, over een poosje zit elk kind in zijn eigen kooitje mét een helm en een brandwerend pakje aan!
Het moet wel menselijk en werkbaar blijven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ho wacht even, je vergeet het gasmaskertje!! :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon doen hoor. Tenzij er eentje pukkels van krijgt. Dat gemiep altijd!
Ja hoor die kan je best voor de mondjes gebruiken. Als ze goed zijn voor de kontjes dan ook voor de mondjes :)

Of het lekker is voor het kindje kan je je afvragen, ik vind ze niet lekker ruiken, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

Door het toilet mag niet ivm kans op verstopping.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zijn ze voor de mond iets minder handig omdat ze geïmpregneerd zijn met verzorgend spul, babylotion en zo. Maar zolang ze niet opgegeten worden lijkt me dat die ukken alleen de lotion binnenkrijgen die op de lippen komt, dus dat zal wel meevallen.
Ik weet niet wat precies het verschil in samenstelling is tussen de billendoekjes en de 'snoetenpoetsers', maar er zal wel verschil in zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De billendoekjes hebben vaak olie waarin ze gedrenkt zijn en ruiken soms niet zo prettig. Niet zo fijn dat de hele tijd onder je neus te hebben zitten. Neem je de lotiondoekjes van bijv. Aldi of Kruidvat dan kan je ze net zo goed gebruiken. Zwitsal heeft bijv. wel olie in zijn billendoekjes en die heeft dan ook de snoetenpoetsers als doekjes voor het gezicht.

Je mag ze niet in de WC. gooien omdat het niet afbreekt in het water/milieu en de rioolafvoer verstopt op de duur.
amc
13 jaar geleden
Het is niet verstandig om billendoekjes voor de mond te gebruiken. Bij een incidenteel gebruik kan het geen kwaad, maar bij frequent gebruik zou het wel eens allergische reacties in het gezicht kunnen veroorzaken.

De ingrediënten in een billendoekje zijn best agressief en kunnen, wanneer het in aanraking komt met mondslijmvlies, ook irritatie veroorzaken.

Er zijn natuurlijke billendoekjes, die je ook voor het gezichtje kunt gebruiken. Let altijd goed op wat er in zit!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik al jaren baby-billendoekjes om mijn make up te verwijderen, mn handen even op te frissen als er geen kraan in de buurt is, en met het warme weer om mn zweterige gezicht even op te frissen. Altijd een pak bij me. Ik let er wel op dat er geen alcohol inzit, dat droogt mn huid heel erg uit. Verdeer nooit problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onzin dat je ze niet voor je gezicht mag gebruiken, ik heb 2 kinderen dus was en ben nog steeds frequent gebruiker, heb nog nooit last gehad van het feit dat ik ze voor beide gebruikten, ideaal ook voor de kruimels of snel iets te verwijderen van de eettafel : )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoontje krijgt uitslag om zijn mond nadat we zijn mond met billendoekjes reinigen. Dus ik denk dat de huid rond de mond toch iets gevoeliger is. Je kunt het proberen en kijken of je kind er tegen kan, maar ik raad het persoonlijk af omdat het op lange termijn misschien wel negatieve effecten zou kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een min omdat???? mijn zoontje er niet tegen kan? dat kan ik ook niet helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jouw zoontje er niet tegen kan rond zijn mond, moet je ze ook niet voor z'n billen gebruiken, want dan zal hij daar op de duur ook last van krijgen. Ik ben trouwens allergisch voor ALLES van Zwitsal, zullen we dat maar even aan iedereen afbevelen? En ook voor pinda's en een aantal soorten appels. U bent gewaarschuwd ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De laatste 2 jaar heeft ie daar geen last van gehad.
Dat ik het afraad is alleen omdat het zou kunnen dat er meer last van hebben, heus niet dat je iedereen alles maar moet gaan afraden.
Natte doekjes voor het gezicht zijn speciaal voor het gezicht gemaakt.
Natte doekjes voor de billen........u raadt het al.
Natte doekjes met textiel zorgen voor verstopping in een gewoon toilet alsmede in een Sanibroyeur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kun je billendoekjes ook voor de mond gebruiken. Ze zijn ontsmettend en verfrissend. Als er een stofje in zit dat sterk geurt, lijkt het me alleen niet zo fris als het kind dat in de mond krijgt.

Ik zou er dus eerder voor kiezen om algemenere 'lotiondoekjes' te kopen en die dan ook voor de billen te gebruiken. De snoetenpoetsdoekjes van de Action schijnen prima te werken en zijn goedkoper dan de gemiddelde billendoekjes.

Door de wc spoelen mag niet, omdat het doekje bestaat uit een kunststof/papiermengsel dat veel slechter afbreekt dan gewoon papier. Dit levert problemen op in de rioolwaterzuivering: de bacteriën kunnen het afbraakproces niet aan en het hele systeem raakt verstopt. Hieronder een linkje naar een nieuwsbericht van waterschap Friesland over de doekjesverstopping.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt billendoekjes prima voor het gezicht gebruiken. Op die van de Kruidvat staat het zelfs op de verpakking vermeld!

Dat sommige kinderen er uitslag van krijgen heeft meer te maken met het feit dat ze een gevoelige huid hebben. Mijn kind heeft nergens last van!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel de lotiondoekjes van de Kruidvat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan dit geen kwaad, enigste reden dat er voor verschillende delen van het lichaam verschillende doekjes zijn is de commercie! misschien dat het doekje een ander luchtje heeft dan het ander, maar verder geloof ik niet dat dit enig verschil maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het toilet kan er door verstopt raken daarom gooi je ze gewoon in het tonnetje.
En waarom of je billendoekjes niet zou mogen gebruiken om een mondje af te poetsen dat zou ik eigenlijk niet weten. Want bij de theater vereniging waar ik bij zit, gebruiken we standaard de billen doekjes om de schmink weer van ons gezicht af te krijgen en dat werkt perfect bovendien zit er iets van olie op( of in ieder geval spul wat super goed werkt) zodat de huid niet uitdroogt.
UIteraard weet ik dat daar dus ook de smoelen doekjes voor uit zijn gevonden. En daar zal wel net een tikkeltje andere olie of wat dan ook op zitten.
Maar bij mijn weten mag je gerust billen doekjes gebruiken om een mondje mee af te vegen want de doekjes zijn niet vergiftigd ofzo.