Zeer veel aziaten hebben aan de pink een lang uitgegroeide nagel? waarom is dit??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.2K

Het beste antwoord

Dat is slecht een van de bijzonderheden voor ons Europeanen: "Degenen die niet gezegend zijn met een gelukbrengend, harig kankergezwel op hun smoel, moeten het hebben van lange nagels. Lange nagels zijn in, vooral een lange pinknagel doet het goed bij vrienden en familie...."

Lees maar verder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij Chinezen is het een teken van rijkdom: arbeiders die moeten met hun handen werken, dus als iemand een lange nagel heeft (pink), dan betekent het dat hij geen arbeider is (arbeiders moeten korte nagels hebben), maar iemand die rijk is door zijn slimheid.

Nu is dat denk ik niet meer zo bedoelt, maar gewoon trendy.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zoiets was er vroeger ook in Europa. Blank zijn werd als rijk-zijn beschouwd. Als je namelijk op het land werkte (in de zon) werd je huid bruin.
Wanneer je blank was, werkte je dus niet omdat je rijk genoeg was om niet te hoeven werken.
Nu vinden meer mensen bruin zijn mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is me eerlijk gezegd nog nooit opgevallen maar misschien is dit in hun cultuur een vorm van mode of 'schoonheid'