Wat en hoe kan ik het beste mijn vriend masseren, na zijn eerste dag tijdens de Nijmeegse Vierdaags ?

Bijvoorbeeld zijn benen, rug en voeten, maar met wat en hoe kan ik dat het beste doen ?Gewoon zachtjes of wat harder masseren ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Als je ervaren masseuse bent dan kan je het wat harder doen, anders moet je toch voorzichtig zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Massageolie van het merk Kneipp vind ik persoonlijk het prettigst. zacht of hard masseren is persoonlijk lijkt me. misschien is er ook wel iets over op internet te vinden op wikipedia bijvoorbeeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou bodylotion gebruiken, deze trekt goed in de voeten in, zorgt zo ook voor verzorgin van de huid.

Masseren van de voeten mag best stevig. Je voetspier-pees verbindingen zijn zeer sterk. Zet ook zijn voet tegen jouw borst en trek zijn been naar jou toe, zodat de spier een beetje gestrekt wordt. Dit moet je rustig langzaam en met beleid doen. Dit mag geen pijn doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je wat lekker is, de gewrichten masseren. Dus de enkels, botjes in de voet, de kootjes van de tenen.
Voetmassage kan heel diep werken.

Evenals de nek en dan vooral de aansluiting van de nek naar het hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen ervaring hebt in masseren, moet je het niet te hard doen. Tegenwoordig hoor je steeds meer over de voetmassages. Genaamd: voetreflexologie.